Sökning: "Lukas Morinder"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lukas Morinder.
1. From Print to Social: Does the Choice of Media have an Impact on the Brand Building Process?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Based upon previous theories on customer-based brand equity, this study investigates whether the usage of either print or social media have relatively stronger impact upon the brand building components; brand awareness, emotional and functional brand image, willingness to pay a price premium and purchase intention. Methodology and Empirical Evidence: Perceptions on fictional advertisements were collected from a total of 493 respondents. LÄS MER
2. Crisis Management: Authenticity and Brand Essence Is the Prattfall Effect Applicable to Brands?
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER