Sökning: "Luxury Value"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden Luxury Value.
1. Luxury, Fashion, and Idols - Applying an extended theory of planned behavior to examine barriers toward sustainable fashion consumption in Japan
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose: This study aimed to apply an extended theory of planned behavior (TPB) to sustainable fashion consumption (SFC) in Japan, and test the importance of sociocultural barriers to purchase intentions. Methodology: As only a few studies have examined SFC in Japan and have not used the TPB framework, this study adds to the body of literature, and proposes luxury orientation, fashion involvement, and idol attachment as barriers toward sustainable fashion (SF) purchase intentions in Japan. LÄS MER
2. The Devil Wears (New) Prada
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In contemporary society, it is emphasised that ownership of clothing plays a crucial role in construction- and presentation of personal identities. With the rise of sustainable consumerism and the sharing economy, access-based consumption has emerged as a notable trend, offering individuals temporary access to non-exclusively owned clothing. LÄS MER
3. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER
4. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
5. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER