Sökning: "Människa- datorinteraktion MDI"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Människa- datorinteraktion MDI.

  1. 1. Designprinciper och användarupplevelse inom streamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Dragana Todorovic; Petrus Aktan; Gabriel Lundberg Puglia; [2022]
    Nyckelord :Interaction design; information design; user-centric system design; user friendliness; Navigation design; user interface; HCI; user-experience; streaming services; Interaktionsdesign; informationsdesign; användarcentrerad systemdesign; användarvänlighet; navigationsdesign; användargränssnitt; Människa-datorinteraktion MDI ; användbarhet; streamingtjänster;

    Sammanfattning : Studien undersöker betydelsen av god användarupplevelse inom streamingtjänster. För att utforska detta område ytterligare kommer syftet med studien att fokusera på hur designprinciper kan förbättra användarupplevelsen för streamingtjänster samt vilka av dessa designprinciper som bör beaktas för att förbättra användarupplevelsen bland streamingtjänster. LÄS MER

  2. 2. Carbon Footprints & Consumer Purchasing Decisions Online : A Case Study at Klarna Bank AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Axel Bobert; Alpha Fofana; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Consumption; Carbon Footprint; Human Computer Interaction HCI ; Ecofeedback Technology; Information Visualization; Prototyping; Usability Testing; Hållbar Konsumtion; Koldioxidavtryck; Människa-datorinteraktion MDI ; Ekoåterkopplingsteknik; Informationsvisualisering; Prototypande; Användbarhetstestande;

    Sammanfattning : Sustainable consumption is used to describe consumer behaviors which aim to reduce environmental impact. One way of measuring sustainable consumption is by tracking products’ carbon footprint. LÄS MER

  3. 3. Kreativt flyt : Begränsningar och kreativitet i musikmakarens processer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :William Sandell; [2021]
    Nyckelord :Kreativitet. Begränsning. Skapandeprocess. Elektroniska instrument. Flow. DAW.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur en DAW och datorfokuserad musikskaparekan främja kreativitet med begränsningar, i detta fall att begränsa sig till ett fysisktinstrument. Tre datormusiker har fått spendera tid med en groovebox där vi tillsammansundersökt deras kreativa processer och hur denna typ av instrument kan tillföra till den. LÄS MER

  4. 4. Lost in Navigation : An Evaluation of Usability on the Learning Management System Canvas Regarding Information Finding Tasks

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elsa Benzinger; Malin Svenberg; [2021]
    Nyckelord :Human Computer Interaction; HCI; usability; education; navigation; lostness; finding information; bachelor’s thesis; remote learning; Learning Management Systems; LMS; online learning; remote learning; Människa- datorinteraktion; MDI; användbarhet; utbildning; navigation; vilsenhet; hitta information; kandidatexamensarbete; distansutbildning; utbildningsplattform; lärplattform;

    Sammanfattning : Learning Management Systems have become increasingly used in all levels of education since more people have access to computers and the internet. An important feature of the LMS is to provide students with information about their courses. This information, however, is not always easy to find. LÄS MER

  5. 5. Effektmått vid jämförelse avanvändbarhetsutvärderingsmetoder: En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Andersson; Johan Sandström; [2021]
    Nyckelord :människa-datorinteraktion; användbarhet; användbarhetsutvärderingsmetoder; systematisk litteraturstudie;

    Sammanfattning : Användbarhet är ett viktigt koncept inom människa-datorinteraktion. Ett system som påvisar användbarhet, eller användbara egenskaper, kan potentiellt komma att uppskattas av de tänktaanvändarna. För att säkerställa att ett system är användbart, utvärderas systemet ofta med hjälpav användbarhetsutvärderingsmetoder (UEMs). LÄS MER