Sökning: "Märkeskännedom"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Märkeskännedom.
1. Förlaget som varumärke : läsares märkeskännedom om förlag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis explores the relationship between the reader or buyer of books and the brand of the publisher on the Swedish book market. The aim is to investigate whether the name or logotype of the publisher is important for the average reader and what aspects might be more or less important than the publisher. LÄS MER
2. Varumärkesprofilering av svensk sparris : en kvalitativ studie om hur svenska sparrisodlare profilerar sin produkt och verksamhet ur ett varumärkesperspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Odlingssäsongen för grön sparris i Sverige sträcker sig från mitten av april fram till midsommar. I dagligvaruhandeln finns dock importerad färsk sparris att tillgå året runt och svenska sparrisodlare upplever ett konkurrenstryck under den svenska säsongen. LÄS MER
3. "Ingen kan göra allt men alla kan göra något" : En studie om konsumenters attityder och beteenden till Åhléns hållbara Bra Val-produkter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att analysera vilka produktattribut som är prioriterade hos konsumenter och hur hållbarhet värderas som egenskap hos en produkt. Åhléns bemötande till dessa faktorer studeras samt konsumenters kännedom kring Åhléns initiativ Bra Val. LÄS MER
4. James Bond : Relationen mellan film och produktplaceringar
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Behovet av produktplaceringssamarbeten ökar eftersom traditionell reklam minskar i effektivitet samtidigt som filmproduktioner kräver större budgetar. Bondfilmer har lockat publik i 50 år vilket gör det möjligt att studera relationen mellan filmernas karaktär och produktplaceringar ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER
5. Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: Brand Brazil – A study on brand equity in an emerging market Authors: Anders Andersson & Jonathan Karlsson Subject: Bachelor thesis in marketing, 15 credits Keywords: Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty Purpose: The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner. Theoretical framework: The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty Methodology: A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. LÄS MER