Sökning: "Mättad marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Mättad marknad.

  1. 1. Ekonomistyrningens roll för att stärka konkurrenskraften genom hållbarhetsintegrering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Nordin; Moa Nyström; [2023-06-27]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Levers of Control; Hållbarhet; Konkurrenskraft;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Företag agerar och styr olika, bland annat beroende på dess storlek, mognadsfas och resurser. Hur ekonomistyrningen utformas och avspeglas i ett företag som är i en tillväxtfas är mer förekommande studerat utifrån en traditionell syn på ekonomistyrningen. LÄS MER

  2. 2. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Storytelling som marknadsföringsverktyg för att stärka varumärkesvärde ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elsa Sörensen; Amanda Valkonen; [2021]
    Nyckelord :Storytelling; marknadsföring; Fjällräven; varumärkesvärde; innehållsanalys; retorik; semiotik;

    Sammanfattning : Idag blir det svårare och svårare för företag att sticka ut med sina budskap på en allt mer mättad marknad. Behovet av att särskilja sig från konkurrenter blir allt större och aspekter som pris och kvalitet räcker inte längre till. LÄS MER

  4. 4. Circular economy among Swedish solar PV firms

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Hanna Karolina Teresia Lundqvist; [2020]
    Nyckelord :Service-based business model; solar photovoltaics; circular economy; renewable energy; servitization; PPA; community solar.; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : While the development of solar power is an important step in replacing fossil fuels with renewable energy, the fast increase in PV system deployment is projected to create large amounts of electronic waste in the next decades. Circular economy has been suggested as a key concept for changing society towards more resource efficient systems where products and materials retain their value along their whole life cycle. LÄS MER

  5. 5. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Enman; Sebastian Pers; [2017]
    Nyckelord :Private label; PL; Fast moving consumer goods; Supply chain; Value chain; Supplier; Competitive strategy; national brand; NB; Porter; Egna märkesvaror; EMV; detaljhandel; distributionskedja; värdekedja; leverantör; konkurrensstrategier; leverantörers märkesvaror; LMV; Porter;

    Sammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER