Sökning: "Mätvariabler"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Mätvariabler.
1. Hur olika marknadsföringsmetoder påverkar företags värdeskapande : En kvalitativ studie på svenska detaljhandelsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Investeringar i marknadsföring har länge tagit plats i diskussioner för företag, där målet ofta är att investera i marknadsföring som genererar värdeskapande. Utifrån detta har syftet för studien tagits fram. Syftet är att öka förståelsen för hur lönsamt det är för företag att investera i marknadsföring. LÄS MER
2. Jämförelse av motorisk och sensorisk nervledningshastighet, amplitud och handgreppsstyrka mellan dominant och icke-dominant hand
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Elektroneurografi är en undersökningsmetod som används för att undersöka nervledingskapaciteten i perifera nerver. Det är en metod som ofta används på sjukhuskliniker vid diagnostisering av perifera nervsjukdomar. LÄS MER
3. Ojämlik tillgång till motorisk bedömning för barn med cerebral pares.
Master-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Sammanfattning: Introduktion: Tidig upptäckt av cerebral pares (CP) möjliggör tidig behandling, när hjärnans plasticitet är bäst, vilket optimerar barnets utveckling. I Sverige erbjuds alla barn motoriska utvecklingsuppföljningar inom barnhälsovården (BHV). LÄS MER
4. Visuell skalbarhet hos webbaserade heatmaps : En jämförande studie av JavaScript-baserade ramverk
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Datavisualisering innebär förmågan att omvandla rådata till en visuell form. Visualiseringen medför fördelen att data blir enklare att tolka. En form av datavisualiseringsteknik är Heatmaps. Heatmaps används bland annat till att visualisera geospatial COVID-19 data i syfte att successivt tolka denna. LÄS MER
5. Scaling Reinforcement Learning Solutions For Game Playtesting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Games are commonly used as playground for AI research, specifically in the field of Reinforcement Learning (RL). RL has shown promising results in developing intelligent agents to play a multitude of games. Previous work have explored how RL agents can be used in the process of playtesting in game development. LÄS MER