Sökning: "Målgruppsanalyser"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Målgruppsanalyser.

  1. 1. Inclusive Web Solutions webbplats : En tillgänglig webbplats till ett it-konsultföretag

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Marco Zintl; [2022]
    Nyckelord :Inclusive Web Solutions; tillgänglighet; WCAG; React;

    Sammanfattning : The purpose of this project was to build an accessible website for Inclusive Web Solutions, an IT consulting company, The website consists of a public part, which presents the company, and a private admin site where employees can create, edit, update and delete the dynamic content of the site. Subscribers may only create, edit, update and delete their own blog posts. LÄS MER

  2. 2. Vad talas det om och hur under en pandemi : En diskursanalys av Flashback Forum

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Bodil Rönnewald; Sanna Evbäck Cabrera; [2021]
    Nyckelord :Netnography; discourse analysis; Flashback Forum; coronavirus; Foucault theory; Netnografi; diskursanalys; Flashback Forum; coronavirus; Foucaults teori;

    Sammanfattning : Introduktion: Sedan mars 2020 pågår en global pandemi efter att SARS-CoV-2 tog världen med storm och sjukdomen covid-19 utvecklades. Sjukdomen ger främst symtom på luftvägarna, vilka varierar i grad från milda till att ibland kräva intensivvårdsbehandling. LÄS MER

  3. 3. "Gilla, dela och kommentera" - En studie om hur kommunikationskanaler kan användas i marknadsföringssyfte inom kultursektorn

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Frida Bergentoft; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Annonsering via Facebook; Mun-mot-mun metoden; Marknadsföringsstrategi; Direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : Det är i dagsläget svårt att marknadsföra kultur på ett optimalt vis med erbjudande så intressanta att de lockar människor från underhållningsutbudet som erbjuds i hemmen. Det är därmed betydelsefullt att skapa marknadsföring som är till för den primära målgruppen. LÄS MER

  4. 4. Är utseendet viktigt? : En tentativ jämförelse mellan lekmäns ochformgivares uppfattningar avmusikaffischer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Erik Garmo; [2015]
    Nyckelord :Graphic design; semi-structured interviews; information quality; aesthetics; Grafisk design; semistrukturerad intervju; informationskvalité; estetik;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att undersöka om det finns likheter och skillnader mellanutbildade formgivares och lekmäns uppfattningar avseende formgivna alster.Semistrukturerade intervjuer genomfördes med tre formgivare och tre lekmän,kring tre definierade kategorier, avseende utseendet på fem musikaffischer. LÄS MER

  5. 5. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Magdalena Björklund; [2014-03-07]
    Nyckelord :Storytelling; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupper; upplevelseindustrin; konsumtionssamhälle; retorik; marknadsföring; konsumenter; känslor; livsstil; narrativitet; berättelser; konsumentbeteende; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER