Sökning: "Målgruppsanpassad kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Målgruppsanpassad kommunikation.

  1. 1. Information anpassad till alla en förutsättning för god och jämlik hälsa. : En kvalitativ studie om hur utrikesfödda upplever information från samhällsaktörer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Folkhälsovetenskap

    Författare :Frida Virén; [2023]
    Nyckelord :Foreign-born; target group adapted communication; health literacy; societal actors; public health; Utrikesfödda; målgruppsanpassad kommunikation; hälsolitteracitet; samhällsaktörer; folkhälsa;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study was to explore foreign-born immigrants' experiences of information from Swedish societal actors. Method: A qualitative method with four semi-structured interviews were conducted with students studying SFI (Swedish for immigrants) in a small municipality in Sweden. Data were analyzed using qualitative content analysis. LÄS MER

  2. 2. Protein <3 Gymjunkies : En undersökning om hur formspråk i marknadsföring av proteinpulver kan speglas på vegoprodukter för att nå nya målgrupper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Laura Lundgren; [2023]
    Nyckelord :plantbased; masculinity; bodybuilding; marketing to men; Marknadsföring; marknadskommunikation; målgruppsanpassad kommunikation; växtbaserat; vego;

    Sammanfattning : This essay is a visual analysis of the marketing of protein powder by six Swedish actors and three foreign ones that sell protein powder. The essay explores which different idioms and attributes are used in images through a quantitative content analysis and then a qualitative semiotic analysis. LÄS MER

  3. 3. Informationsfilm om utbyggnationen av Stockholms tunnelbana : En studie om hur rörlig bild kan användas för att informera berörda barn i skolmiljö om en byggprocess

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Therese Granlund; [2019]
    Nyckelord :information design; informative illustration; animation; informationsdesign; informativ illustration; animation; film;

    Sammanfattning : As Stockholm grows, Region Stockholm have begun the extensive work on expanding the subway for increased opportunities to commute. The construction process will take several years to complete and will cause complications such as noise and vibration that are likely to affect people and businesses in the immediate area. LÄS MER

  4. 4. ÄVEN OM DET INTE ÄR SANT SÅ ÄR DET EN BRA HISTORIA En studie om storytelling inom den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anders Johansson; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examinationsarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 38 Antal ord: 14 980 Nyckelord: Storytelling, strategisk kommunikation, marknadsföring,differentiering, retorik, myter, modebranschen Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur olika företag inom den svenska modebranschen använder sig av och ser på fenomenet storytelling. Teori: Storytelling som strategisk kommunikation, retorikens grund, storytellingensperspektiv, differentiering samt myter Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Tre respondenter från tre olika företag inom den svenska modebranschen Resultat: Det övergripande resultatet visar att respondenterna framför allt använder sin storytelling för extern påverkan. LÄS MER

  5. 5. Hur målgruppsanpassad är egentligen hemtjänstens utförarbroschyr? : En kvalitativ undersökning av Strängnäs kommuns hemtjänstbroschyr

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Asplund; [2017]
    Nyckelord :Hemtjänst; informationsutskick; kommunala texter; läsbarhet; lättläslighet; myndighetstexter; målgruppsanpassade texter; äldreomsorgen;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är göra kommunikationen mellan kommun och medborgare mer lättillgänglig, genom att skapa en ny version av en redan befintlig hemtjänstbroschyr och sedan undersöka vad dess målgrupp anser om de två versionerna. Metoden består av en intervju med de ansvariga för den befintliga broschyren, två textanalyser, samt intervjuer med åtta målgruppsrepresentanter. LÄS MER