Sökning: "Målsegment"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Målsegment.
1. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER
2. Wayne´s Coffee : - Om positionering till målsegmentet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att klargöra hur Wayne’s positionerar sig själva på kaffe- och cafémarknaden, samt hur väl det stämmer överens med modellerna om positionering. Vidare undersöker jag om den av Wayne’s presenterade positioneringen stämmer överens med målsegmentets uppfattade bild av Wayne’s? Metod: Jag har samlat in primärdata från en kvalitativ intervju med Wayne’s försäljningschef, samt en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
3. Kärnten; ett turistområde att lära av? : En benchmarking inom segmentering och marknadsföringskanaler i syfte att locka mer turister
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Resandet mellan länder i världen har ökat vilket även medfört att fler turister från andra länder besöker Sverige. Vilhelmina kommun som är beläget i Lappland anses av utländska turister vara ett exotiskt resmål, men har trots detta erfarit att turismen minskat. LÄS MER
4. Automatisk kvalitetskontroll av terminologi i översättningar
Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Kvalitet hos översättningar är beroende av korrekt användning av specialiserade termer, som kan göra översättningen lättare att förstå och samtidigt minska tidsåtgång och kostnader för översättningen (Lommel, 2007). Att terminologi används konsekvent är viktigt, och något som bör granskas vid en kvalitetskontroll av exempelvis översatt dokumentation (Esselink, 2000). LÄS MER