Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikael Willborg; [2023]
    Nyckelord :teacher guidance; technology teaching; internet teaching; teaching about technical systems; lärarhandledning; teknikundervisning; internetundervisning; undervisning om tekniska system;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER

  2. 2. Konceptutveckling av instegshandtag på Komatsu Forests skördare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Oskar Ögren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På Komatsu Forests skördare finns det två handtag som fälls fram då föraren ska ta sig in i eller ut ur förarhytten. Dessa kan fastna på grund av att snö, is och trädrester ackumuleras kring handtagen och då kan gå sönder om de utsätts för våld i form av en förare som trampar på dem eller en stock som dras över dem. LÄS MER

  3. 3. Hur kommunicerar mellancheferna strategiskt? : Strategizing i dagligvaruhandeln

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Olivia Pålsson; Anna Tour; [2022]
    Nyckelord :Strategy; strategizing; strategic communication; Strategy-as-practice; internal communication; informal communication; middle manager; unit management; strategic management; retail sector; Strategi; strategizing; strategisk kommunikation; strategi i praktiken; strategi som praktik; intern kommunikation; informell kommunikation; mellanchef; avdelningschef; strategisk ledning; detaljhandel;

    Sammanfattning : Strategizing är vad människor i en organisation gör när de planerar och medverkar i aktiviteter som ska bidra till företagets riktning. Forskning inom strategizing har tidigare fokuserat på organisationens ledning, men även medarbetarperspektivet kan bidra till en bredare uppfattning, då medarbetarna ofta uppfattar strategisk kommunikation på ett annat sätt. LÄS MER

  4. 4. CRM:s och CRM-verktygs påverkan på verksamhetsprocesser samt dess påverkan på måluppfyllelse inom organisationers försäljningsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Sebastian Dahl; Daniar Hamajalal; [2022]
    Nyckelord :CRM; Kundrelationshantering; Kundhantering; Verksamhetsutveckling; Verksamhetsprocess; Informationssystem; Informationsteknologi;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att bidra med kunskap gällande hur och varför CRM och CRM-verktyg används i verksamhetsprocesser och vilken påverkan de har på måluppfyllnad i försäljningsarbetet. Syftet är även att se hur försäljningen inom en organisation uppnår måluppfyllelse till följd av CRM. LÄS MER

  5. 5. Vem är kund i den här samhällsinnovationen? : Utvärderingskriterier för en digital affärsmodellsmöjlighet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolin B Carlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Allt fler verksamheter med mål att skapa samhällspositiva värden har på grund av ökad konkurrens behövt frångå en finansieringsmodell som bestått av bidrag och donationer till att omfamna en mer affärsliknande finansieringsmodell. Ett sätt att i större utsträckning skapa inkomstkällor som de själva kan styra över är att utveckla verksamhetens affärsmodell (Ko & Liu, 2020). LÄS MER