Sökning: "Månadsgivare"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Månadsgivare.

  1. 1. Individens identitetsskapande genom osynliga märken : En studie om identitetsstimulans för månadsgivare till Amnesty International Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Bengtsson; [2018]
    Nyckelord :Identity; Individual; Brand; Identity stimulation; Identity process; Self-oriented; Others-oriented; Reduce suffering; Amnesty International Sweden; Zygmunt Bauman; Sidney Levy; Lilie Chouliaraki.;

    Sammanfattning : This study investigates the relationship between the individual and their monthly donation to the INGO Amnesty International Sweden as a process of identity stimulation. Problematizing how consuming a brand whichdoes not give anything concrete back to the individual communicates through core values in order to strengthen identity. LÄS MER

  2. 2. Ska vi prata om elefanten i rummet? -Välgörenhetsorganisationers marknadsföring och dess påverkan på människor utifrån tre teman

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tove Ingvarsson; Matilda Sandå; [2017]
    Nyckelord :Välgörenhetsorganisationer; Djur; Tjuvjakt; Månadsgivare; Bidrag; Marknadsföring; Affischer; Design; Designelement;

    Sammanfattning : Djurhandel, tjuvjakt och smuggling av vilda djur är idag ett allvarligt problem. Djur berövas sin frihet eller sitt liv, samtidigt som människor köper hem souvenirer från semestern utan att veta vad som egentligen pågår. Välgörenhetsorganisationer arbetar aktivt för att belysa problemen och hjälpa djuren. Deras arbete kräver bl. LÄS MER

  3. 3. ”En plats där jag faktiskt kan göra skillnad”: Värvarens upplevelse av sin arbetsmiljö.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hedvig Porathe; [2016-02-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien syftade till att beskriva hur personer som arbetar med att värva månadsgivare till humanitärt bistånd upplever sitt arbete och sin psykosociala arbetsmiljö. Värvare (N=6 varav 3 kvinnor) från välgörenhetsorganisationer i Göteborg intervjuades med ett semistrukturerat frågeschema. LÄS MER