Sökning: "Månsson Ludwig"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Månsson Ludwig.
1. Skatteväxling för en hållbar livsmedelskonsumtion och dess fördelningseffekter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Svenskarnas nuvarande diet ger upphov till stora klimatavtryck och i en tid där världen ställer om till en hållbar framtid hade en mer växtbaserad kost varit önskvärd. Denna uppsats presenterar en skatteväxlingsmodell vars syfte är att främja mer klimatvänliga livsmedel och samtidigt är någorlunda inkomstneutral för statsbudgeten. LÄS MER
2. Drivers of Negative Customer Engagement : A quantitative study testing a model of negative customer engagement and its proposed antecedents
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstract Purpose - The purpose of this study is to extend the current understanding of NCE and its antecedents. Design/methodology/approach - A deductive approach was used to confirm the proposed model of NCE using structural equation modeling. LÄS MER
3. The Utilization of Social Media Marketing in a B2B context- Marketing Decision-makers Point of View
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : To date, the rather new phenomena known as Social Media Marketing (SMM) has caught much attention from researchers and several studies have been conducted prior to resolving how this new phenomenon can be utilized by business-to-business (B2B) organizations. However, existing literature covering SMM has been mainly focused on the business-to-consumer (B2C) perspective, therefore, there is a lack of research in the utilization of SMM in a B2B context. LÄS MER