Sökning: "Möjliggörare"

Visar resultat 6 - 10 av 160 uppsatser innehållade ordet Möjliggörare.

  1. 6. Lärmiljön som en tredje pedagog

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anna Bringeland; Hanna Dehlin; [2023-10-23]
    Nyckelord :Lärmiljö; möjliggörare; barnperspektiv; barns perspektiv; aktörskap; tillgänglighet och tredje pedagog;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visar på fritidshemmets begränsande förutsättningar i att driva en fritidsverksamhet och pedagogers1 upplevda svårigheter med att uppfylla uppdraget. Fritidshemmets underordnad i förhållande till skolan, kan leda till att pedagoger ses som resurser och att skolans utrymmen blir en förhandlingsfråga. LÄS MER

  2. 7. Utomhuspedagogik i fritidshemmet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Niklas Johansson; Lena Kopp Ringnér; [2023-10-19]
    Nyckelord :Didaktik; utomhuspedagogik; ramfaktor; fritidshem; närmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning var att ta reda på vad lärare i fritidshem/fritidspedagoger har för förhållningssätt till och kunskaper om utomhuspedagogik. Vi ville skapa oss förståelse för vilka faktorer som påverkar lärarna till att undervisa utomhus samt hur de väljer plats i relation till undervisningens syfte. LÄS MER

  3. 8. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 9. Electric Leisure Boats: Enablers and Barriers : A case study of leisure boat manufacturers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :FREDRIK IHRFELT; [2023]
    Nyckelord :Leisure boats; electric boats; electrification; technology management; innovation; industrial transformation; accelerators.; Fritidsbåtar; elbåtar; elektrificering; teknikledning; innovation; industriell transformation; påskyndare.;

    Sammanfattning : Combustion engines and fossil fuels have traditionally driven motor-powered leisure boats. Electrification is quickly transforming the transportation sector, but electric boats are rare. The primary drawback of the electric boat is the high production cost. LÄS MER

  5. 10. Patientupplevelser av m-hälsa som stöd vid egenvård vid diabetes mellitus typ 2 : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Emilia Hidefjäll; Emilia Peltoniemi; [2023]
    Nyckelord :M-health; Mobile applications; Self-care; Patient experiences; Diabetes Mellitus type 2; M-hälsa; Mobila applikationer; Egenvård; Patientupplevelse; Diabetes typ 2;

    Sammanfattning : Background Diabetes type 2 is a metabolic disease in which insulin production is either completely absent or too small in relation to the body's needs and/or the body's ability to assimilate the insulin is reduced. Untreated, the disease leads to harmfully high blood sugar levels and subsequent complications such as damage to vital organs and death. LÄS MER