Sökning: "M-learning"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet M-learning.

  1. 1. Mobilen i skolan eller skolan i mobilen? Gymnasieelevers användning av, upplevelse av samt attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Karolina Hansson; [2022-09-12]
    Nyckelord :mobiltelefoner; attityder; användning; gymnasieelever; m-learning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka gymnasieelevers användning av, upplevelser av och attityder till mobiltelefonen i förhållande till skolarbetet. Resultatet är tänkt att bidra med en kartläggning av de utmaningar och möjlig¬heter som den nya tekniken för med sig in i skolans verksamhet, och i och med detta utgöra ett bidrag till utvecklingen av skolans framtida strategier för val och användning av informations- och kommunikations¬¬teknologi. LÄS MER

  2. 2. The Impact of M-learning on Learning Experience in Higher Education Settings during Covid-19 Pandemic

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Saina Haratizadeh; [2022]
    Nyckelord :Mobile learning M-learning ; Learning experience; Higher education; Covid-19 pandemic;

    Sammanfattning : Education field has been affected by Covid-19 pandemic, same as many other aspects of our lives during this period. Many universities and schools had to close for physical education and had to find different kinds of solutions to continue their educational activities. LÄS MER

  3. 3. The Use of Mobile Assisted Language Learning for Vocabulary Acquisition in the English Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Line Holmberg Svensson; Emma Sinclaire; [2022]
    Nyckelord :vocabulary acquisition; vocabulary learning; MALL; m-learning; English as Second Language; upper secondary school;

    Sammanfattning : The increased need for digital education in upper secondary schools of Sweden during the COVID-19 outbreak showcased that there is a lack of professional knowledge in regards to what tools to use in order to vary the experience for the students in a virtual teaching environment. In this paper, we investigate whether Mobile-Assisted Language Learning (MALL) could assist English vocabulary acquisition of Swedish upper secondary students and what their attitudes are towards it. LÄS MER

  4. 4. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thor Galle; [2020]
    Nyckelord :mobile-assisted language learning; video-based language learning; usability; UX; usability; user experience and educational features of m-learning environments MUUX-E ; gamification;

    Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER

  5. 5. Single asset trading: a recurrent reinforcement learning approach

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marko Nikolic; [2020]
    Nyckelord :Nyckelord är; machine learning; reinforcement learning and recurrent reinforcement learning;

    Sammanfattning : Asset trading using machine learning has become popular within the financial industry in the recent years. This can for instance be seen in the large number of daily trading volume which are defined by an automatic algorithm. This thesis presents a recurrent reinforcement learning model to trade an asset. LÄS MER