Sökning: "MADELEINE MARTINSSON"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden MADELEINE MARTINSSON.
1. Measuring innovation project performance - a holistic study of current practices and implications in Swedish large-sized companies
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The field of innovation has gained increased attention in later years. As an enhancement for growth, innovation is of high importance for companies to pursue in order to stay competitive. LÄS MER
2. Socioemotionellt Välstånd i Skogsägandet : Värden och beslutsfattande i skogsbruket
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: De enskilda privata skogsägarna är en heterogen grupp som har genomgått en förändring under de senaste åren. Olika karaktärsdrag och olika förhållanden till skogen leder till olika värden med ägandet. LÄS MER
3. The Presence of Earnings Management After the Introduction of Financial Fair Play
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : In this study we investigate whether earnings management has increased since the UEFA Financial Fair Play was introduced and if there is a relationship between clubs' earnings management and their on-field performance. We use two different models to identify earnings management in a sample of football clubs playing in the Premier League during the period 2004-2017. LÄS MER
4. "Jag vill inte ha en digital orkidé" : En kvalitativ studie om hur arbetstagare ställer sig till en digital introduktion.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. USB-akvarium – Vem fasen vill ha det? Konkurrensfördelar för strategisk positionering inom e-handel.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här studien är att, genom en komparativ fallstudie tillsammans med befintlig strategiteori, förklara vilka konkurrensfördelar som är viktiga för strategisk positionering för e-handelsbolag inom hemelektronikbranschen. Vi har valt att använda oss av en kvalitativ ansats vid insamlandet av empiriska data för den här uppsatsen. LÄS MER