Sökning: "MAGNUS ÖSTMAN"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden MAGNUS ÖSTMAN.
1. Event i relation - vilka komponenter bör ingå i en bra relation mellan kund och eventföretag?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vid köp av en upplevelse får du enbart en tjänst, med ett löfte om ett mervärde. Att köpa en upplevelse är ofta förknippat med en viss osäkerhet och ett risktagande från kundens sida då man inte med säkerhet vet vad man köpt förrän efter arrangemanget är genomfört. LÄS MER
2. Intäktsoptimering - om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Intäktsoptimering – om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Författare: Ann-Sofie Palm och Magnus Östman Handledare: Gustav Kastberg och Ola Mattisson Problemformulering: Den tekniska utvecklingen har gjort Internet till ett betydelsefullt redskap för hotellen i dess arbete med bokning och distribution. Internetanvändandet har medfört möjligheter för hotellen att öka sina intäkter. LÄS MER