Sökning: "MARTIN BORGSTRÖM"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden MARTIN BORGSTRÖM.

  1. 1. Kundorienterad produktutveckling i industriell verksamhet - en fallstudie inom Trelleborg Building Systems

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Winnert; Martin Borgström; Henrik Hallerby; [2004]
    Nyckelord :Strategisk planering; produktutveckling; kundbehovsanalys; industriell marknad; organisk tillväxt; total krav bild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kundorienterad produktutveckling i industriell verksamhet – En fallstudie inom Trelleborg Building Systems Seminariedatum: 2004-06-04 Ämne/kurs: Magisteruppsats i Strategic Management, FEK523,10 poäng Författare: Martin Borgström, Henrik Hallerby & Niklas Winnert Handledare: Lars Bengtsson Nyckelord: Strategisk planering, produktutveckling, kundbehovsanalys, industriell marknad, organisk tillväxt, total kravbild Syfte: Vårt syfte är att studera vilka förutsättningar som fallföretaget Industrial Profiles Nordic har för att kunna organisera och utveckla sin produktutvecklingsprocess mot den totala kravbild som har inverkan på denna process. Utifrån dessa analysresultat avser vi delge ett antal åtgärdsförslag till ledningen för hur detta utvecklingsarbete kan genomföras och organiseras. LÄS MER

  2. 2. Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Hallerby; Martin Borgström; Maria Eriksson; Benny Karlsson; [2004]
    Nyckelord :affärssystem; klädbranschen; detaljhandel; branschanalys; Intentia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen? – en studie av svenska klädföretag Seminariedatum: 16 januari 2004 Ämne/kurs: FEK 581 Kandidatseminarium, 10p Författare: Martin Borgström, Maria Eriksson, Henrik Hallerby och Benny Karlsson Handledare: Per Magnus Andersson och Hans Månsson Företag: Intentia, Dressmann, H&M, KappAhl, Lindex och MQ Nyckelord: Affärssystem, klädbranschen, detaljhandel, branschanalys, affärsprocesser Syfte: Att undersöka hur affärssystemen i svenska klädesbranschen utnyttjas i dagsläget, samt diskutera hur den bättre kan utformas för denna bransch i framtiden. Metod: Fem fallstudier hos användare av affärssystem inom klädbranschen samt diskussion med en leverantör av affärssystem. LÄS MER