Sökning: "MArketing"

Visar resultat 1 - 5 av 6855 uppsatser innehållade ordet MArketing.

  1. 1. Ingen hastighet i fastighetsaffärer. En studie om kommunens roll i platsmarknadsföring och förmedling av ödehus på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Anna Andersson; Sofie Johansson; [2020-09-04]
    Nyckelord :”Kommunala strategier”; ”Kommunens roll”; ; ”Platsmarknadsföring”; ”Platsidentitet; ”Samverkan”; ”Smarta landsbygder”; ; ”Ödehuskartläggning”;

    Sammanfattning : This study concerns issues of depopulation and growth objections in rural areas. It focuses on how the municipal role is perceived in relation to the new project of mapping and mediation of abandoned houses. LÄS MER

  2. 2. The Role of Service Design in Startups: Exploring Potential Benefits and Challenges from Service Designers’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Pantazis; Marwan Otrok; [2020-07-23]
    Nyckelord :Service Design; Startup; Lean Startup Method; Value Co-creation; Service-Dominant Logic; Innovation; Service Science; Business Development; Entrepreneurship; Management; Marketing; Design Thinking; Business Model; Co-design;

    Sammanfattning : The rapid and constant changes taking place in the modern business world together with an increased globalcompetition is making it more urgent for companies to introduce innovative offerings at a faster pace.Purchasing decisions by customers are not solely based on function anymore, there is an increasing demandfor intuitive and seamless experiences from the products and services that they interact with. LÄS MER

  3. 3. Challenging Traditional Growth Strategies - An exploratory single case study on how Forza Football designs user involvement growth strategies to enable viral growth

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carl Larsson; Johan Horn; [2020-07-23]
    Nyckelord :Crowdsourcing; Open innovation; User innovation; Network effect; Value cocreation; Virality; Viral growth;

    Sammanfattning : Background and Purpose: In order to stay competitive in a rapidly changing businessenvironment, the question of growth is perceived to be an essential issue of survival andentrepreneurial behavior. Traditionally, strategies related to growth have mostly been related toexpenses on marketing or acquisitions of smaller competitors. LÄS MER

  4. 4. Lånecykelsystemet Styr & Ställ - En fallstudie om dess roll i att främja den lokala delningsekonomin i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Ruscic; Johanna Nilsson; [2020-07-08]
    Nyckelord :Sharing economy; bike sharing schemes; sustainability; Delningsekonomi; lånecykelsystem; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformuleringDelningsekonomi är ett koncept som vuxit fram de senaste åren och som fått genomslagskraftvärlden över. Begreppet är svårdefinierat men grundidén är delande framför ägande ochsåledes öka resurseffektivitet, minska klimatpåverkan samt bidra till att skapa sociala bandmellan användare. LÄS MER

  5. 5. Making sustainability a part of the event - A study on how sustainable marketing communication is applied in the event industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emma Jansson; Udani Pettersson; [2020-07-02]
    Nyckelord :Sustainable Marketing Communication; Consumer Engagement; Event; Digital Media Channels;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER