Sökning: "MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP uppsala"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP uppsala.

  1. 1. Personifierad politisk kommunikation i det offentliga rummet : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av Moderaternas valaffischer under tre partiledarperioder mellan åren 2002–2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Wikander; [2022]
    Nyckelord :political communication; personalization; professionalization; The Moderate Party; election posters; politisk kommunikation; personifiering; professionalisering; Moderaterna; valaffischer;

    Sammanfattning : The aim of this study is to measure the degree of personalization in the election posters of the Swedish parliament party The Moderates between the years 2002-2022. The years are divided into three different time periods for the ruling party leaders. LÄS MER

  2. 2. Medietillit under pandemi : En kvantitativ studie i tillit till medierna under en pandemi

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Axel Reinholdt; [2020]
    Nyckelord :Covid-19; Medietillit; Pandemi; Kriskommunikation; Sverige; tillit;

    Sammanfattning : Avsikten med denna uppsats är att belysa hur tilliten till medier och dess rapportering under en kris som t.ex. en pandemi ser ut. Den så kallade Covid-19 pandemin tog sin början i januari 2020 och är fortfarande – i april 2021 – i full gång över hela världen. LÄS MER

  3. 3. Plugga MKV – förändra världen : En retorisk analys av programbeskrivningarna på Uppsalas och Göteborgs universitets webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Klara Ferngren Ådemark; Ellen Gräntz; [2019]
    Nyckelord :communication; communicator; professional identity; belonging; education; rhetorics; kommunikatör; yrkesidentitet; professionalisering; utbildning; retorik; MKV;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur svenska universitet argumenterar för sina respektive medie- och kommunikationsvetenskapliga utbildningar, liksom vilken bild universiteten ger av kommunikatörsyrket utifrån detta. Mer specifikt studeras argumentationen och de retoriska resurserna i programbeskrivningarna på två olika universitets webbplatser. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Disa Sewerin; Andrea Lundin; [2018]
    Nyckelord :utvärdering; extern kommunikation; indirekta värden; legitimitet; anseende;

    Sammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER

  5. 5. Do we have a common interest? : Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Sean Rembe Mc Hugh; Amanda Gibbs Sjödin; [2015]
    Nyckelord :political communication; strategic communication; reputation management; relationship marketing;

    Sammanfattning : Title: Do we have a common interest? - Cultivating relationships or spreading information; a study of Strategic Political Communication on Facebook. Authors: Amanda Gibbs Sjödin & Sean Rembe Mc Hugh Course: Medie- och Kommunikationsvetenskap C, Bachelor Thesis Paper, 15hp, HT 2014. LÄS MER