Sökning: "MER dryck"
Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden MER dryck.
1. Kostvanor hos studenter som studerat på distans under COVID-19 pandemin : Enkätstudie ur ett Kariologiskt perspektiv
Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna enkätstudie var att undersöka om COVID-19 pandemin påverkade kostvanorna hos en grupp studenter på Malmö universitet. Material och metod: En kvantitativ enkätstudie om kostvanor under COVID-19 pandemin utfördes på studenter som studerade på distans på Malmö universitet. LÄS MER
2. Hur hälsofrämjande är utbudet av mat och dryck i kommunala simhallar?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för material- och miljökemi (MMK)Sammanfattning : Bakgrund: Våra levnadsvanor påverkar risken att insjukna i icke smittsamma sjukdomar och ohälsosamma matvanor är en av de faktorer som orsakar flest sjukdomar i Sverige. Hälsofrämjande livsmedelskonsumtion är en avgörande del i arbetet med att minska matrelaterad ohälsa. LÄS MER
3. Attityder till sötningsmedel i dryck : En enkätstudie bland studenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Introduktion: Sötningsmedel är ett populär alternativ till socker och ett viktigt verktyg för att minska intaget av tillsatt socker. Tidigare studier av attityd har dock visat en viss skepsis till artificiella sötningsmedel. LÄS MER
4. ” Lågkonjunktur - ett hinder för utvecklingen mot ett mer hållbart samhälle?”
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet, hållbar utveckling och ekologiskt är idag vanligt förekommande begrepp i samhället. Människans globala påverkan på naturen har de senaste decennierna accelererat snabbare än någonsin. En stor bidragande faktor till de ökade utsläppen av växthusgaser är konsumtionen. LÄS MER
5. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER