Sökning: "MMORPG-game"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet MMORPG-game.

  1. 1. Activism in MMORPGs: A case studyof the MapleStory player boycott

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tanzila Hakeem; [2022]
    Nyckelord :Gaming; Consumer Activism; Networked Social Movements; Digital Activism; Fandom; Participation; Consumerism; Globalization; Boycotting; Internet studies; social movements; Participatory politics;

    Sammanfattning : This thesis explores how online gaming has become a central tool for networked social movements to participate in consumer activism. I look at the case study of MapleStory: a Korean MMORPG game and their consumer activism efforts started by the players. LÄS MER

  2. 2. Visuell personalisering och karaktärsskapande i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Max Carlberg; Wictor Nilsson; [2018]
    Nyckelord :MMORPG; Avatar; Motivations;

    Sammanfattning : This study aims to investigate motives behind certain design choices of a player in an MMORPG game when creating their online avatar. The game used for the study is Final Fantasy XIV: A Realm Reborn (Square Enix, 2013). LÄS MER

  3. 3. Spelkomponenter i World of Warcraft : En undersökning om vilka spelkomponenter som är viktigast för spelaren i MMORPG-spelet World of Warcraft

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Hanna Ask; Kenneth Söderman; [2012]
    Nyckelord :World of Warcraft; Game-component; Player types; Motivation; Attraction;

    Sammanfattning : We have chosen to focus this paper on the importance of game-components in the MMORPG-game World of Warcraft, in order to discover which of them who are the most important and create the biggest motivation to play the game for the players of World of Warcraft. We made this  investigation because we wanted to find out more about the specific reasons about what people think is especially great with World of Warcraft and makes them want to play it for hour after hour. LÄS MER

  4. 4. Lyckade spelkomponenter : Vad ligger bakom World of Warcrafts popularitet?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Michael Chiniquy; [2012]
    Nyckelord :World of Warcraft; MMORPG; ethnography; design; video games; components; spel komponenter etnografi;

    Sammanfattning : I denna studie så kommer jag att analysera MMORPG-spelet World of Warcraft genom att utföra en analys i hopp om att isolera spelmekanismer och element som kan anses vara välfungerande och väldesignade. Jag kommer dessutom att bryta ner World of Warcraft till dess kärnkomponenter med hjälp av Interaction Centric Framework modellen som ett komplement till denna studie. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av kompetenser i MMORPGs : Ur spelares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Hanna Dernbrant; Sanna Carlsson; [2011]
    Nyckelord :Onlinespel; MMORPG; Kompetens; Kompetenselement; Kompetensutveckling; World of Warcraft;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Under de senaste åren har det släppts flera onlinespel inom genren MMORPG och deras popularitet har ökat. Vid vår litteraturstudie framgick det att tidigare forskning visar på att spelare av MMORPG spel utvecklar olika kompetenselement genom sitt spelande men tar inte upp spelares uppfattning kring detta. LÄS MER