Sökning: "MMORPG"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade ordet MMORPG.

  1. 1. Exploring players’ experiences with learning English in Final Fantasy XIV

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Oliver Fahlström; Anahita Sheikhi Pour; [2023]
    Nyckelord :Final Fantasy XIV; language; learning; MMORPG; player experience; qualitative interview;

    Sammanfattning : The objective of this study was to investigate how players experience learning English through playing the popular MMORPG Final Fantasy XIV. It also discussed the improvement in English skills achieved through playing the game, exploring what aspects they have improved and how they were able to do that. LÄS MER

  2. 2. Externa informationskällor och spelares erfarenheter med dem i relation till MMORPGs

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emil af Jochnick; Wilma Toivola; [2023]
    Nyckelord :MMORPGs; digitala spel; informationssystem; informationsbeteende; informationsbehov;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to achieve a deeper understanding of players’ information behavior in regard to MMORPGs’ external information sources. Despite MMORPGs being a popular recreational activity, and players of this genre of games demonstrating novel information search strategies, this is still an understudied aspect of LIS research. LÄS MER

  3. 3. Activism in MMORPGs: A case studyof the MapleStory player boycott

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tanzila Hakeem; [2022]
    Nyckelord :Gaming; Consumer Activism; Networked Social Movements; Digital Activism; Fandom; Participation; Consumerism; Globalization; Boycotting; Internet studies; social movements; Participatory politics;

    Sammanfattning : This thesis explores how online gaming has become a central tool for networked social movements to participate in consumer activism. I look at the case study of MapleStory: a Korean MMORPG game and their consumer activism efforts started by the players. LÄS MER

  4. 4. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  5. 5. Quantitative Analysis of Customizable Player Avatars in an MMORPGEnvironment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikhail Gardberg; Siri Kjerf; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Representation; Hypersexuality; Fashion; Digitala spel; representation; hypersexualitet; mode;

    Sammanfattning : Sexualization of video game characters has been noted to have real world consequences. While there are studies surrounding characters designed by video game developers, the same cannot be said for players' choice of attire. LÄS MER