Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  2. 2. Upplevda sömnsvårigheter och upplevelse av sömnens påverkan på träning, hos fysioterapeutstudenter vid Luleå Tekniska Universitet : en kvantitativ enkätstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Moa Hedberg; Mateus Bäckman; [2024]
    Nyckelord :Fysioterapeutstudenter; insomni; KSQ; stress; sömnhälsa;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömnsvårigheter och sömnbrist är vanligt hos universitetsstudenter. Sömnbrist kan leda till att de fysiska och kognitiva förmågorna påverkas negativt såsom en ökad risk för skador samt sämre återhämtningsförmåga. Vanliga riskfaktorer för sömnbesvär är stress, fysisk inaktivitet, alkohol och koffeinintag. LÄS MER

  3. 3. Teknologins utveckling och kommersiella värden i butik : Detaljisters syn på modebutikers utveckling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; [2014]
    Nyckelord :omnichannel; modern teknologi; onlinebutik; modebutik; Kommersiella värden; emotionella och funktionella shoppingvärden; fysisk butik;

    Sammanfattning : Utvecklingen av modern teknologi går framåt i en rasande takt och de fysiska butikerna behöver skapa unika lösningar vilket gör att de kan locka konsumenter med både emotionella och funktionella shoppingvärden. Internetbutikerna lockar med deras tillgänglighet, vilket har lett till att de flesta detaljister idag har en webbshop. LÄS MER

  4. 4. Personlig service i köp- och säljprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; PAULINE GUSTAFSSON; [2013]
    Nyckelord :Modebutik; service; personlig service; servicekvalitet; kundmöte; servicepolicy; köpprocessen; kundbemötande;

    Sammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER