Sökning: "MOBA spel"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden MOBA spel.
1. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER
2. Spelarupplevelse i MOBA-spel : Betydelsen avtävling, lagarbete och mästerskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie utforskar spelarupplevelser inom Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)-spel, med fokus på tävling, lagarbete och mästerskap. Genom djupgående intervjuer har en kvalitativ analys genomförts för att belysa sambandet mellan spelbalans, kommunikationsverktyg och stödsystem för spelare. LÄS MER
3. Navigering för minioner i MOBA-spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete beskriver en undersökning som har utvärderat två navigeringstekniker: flockbeteenden och potential fields. I undersökningen har minioner i ett MOBA-scenario simulerat dessa två navigeringstekniker för att avgöra vilken av dem som ger den mjukaste navigeringen. LÄS MER
4. The iterative construction process of a spectator interface for Competitive Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) Game : What to consider when designing a spectator interface
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Electronic sport or esport is a trend that involves playing competitive video games professionally. Traditional sports and esport have been compared to each other because of their similarities. Esport has grown in terms of viewership. Every year more spectators get interested and the number rises. LÄS MER
5. Karaktärsskapande : En normkreativ undersökning av spelvärldens karaktärer utifrån en fokusgruppsintervju och eget gestaltande arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Studier av representationen av kvinnor och män i spel, som i många andra medier, faller ofta inom ramen av genusvetenskap och diskuteras flitigt inom den kontexten. Vilket inspirerade mig med denna studie att utforska hur spelkaraktärers utseenden, förmågor och representation påverkar individer och hur jag som framtida lärare skulle kunna arbeta med detta i skolan när vi talar om könsnormer och skönhetsideal. LÄS MER