Sökning: "MONICA"
Visar resultat 1 - 5 av 678 uppsatser innehållade ordet MONICA.
1. "När han skriker är det jobbigt för alla". - En kvalitativ studie som beskriver nio förskollärares uppfattningar av tydliggörande pedagogik som ett inkluderingsverktyg i förskolans lärmiljö utomhus
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Det övergripande syftet med denna studie är att med utgångspunkt i den fenomenografiska ansatsen undersöka nio förskollärares uppfattningar av fenomenet tydliggörande pedagogik som inkluderingsverktyg i lärmiljön utomhus. Studien placerar sig i kontaktytan mellan forskning om inkludering, tillgängliga lärmiljöer utomhus och den praktiska tillämpningen av tydliggörande pedagogik. LÄS MER
2. Mellan medieporträtt och verklighet : En kvalitativ studie om utmaningarna i socialsekreterarnas emotionella arbete i relation till desinformationskampanjer mot LVU
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
3. Real time Optical Character Recognition in steel bars using YOLOV5
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Background.Identifying the quality of the products in the manufacturing industry is a challenging task. Manufacturers use needles to print unique numbers on the products to differentiate between good and bad quality products. However, identi- fying these needle printed characters can be difficult. LÄS MER
4. Optimering av en framtida solcellsanläggning : En teknoekonomisk analys för Korskyrkan i Uppsala
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I detta kandidatexamensarbete planerades en solcellsanläggning av optimal storlek för Korskyrkan i Uppsala efter deras geografiska placering och elkonsumtion. Målet var att ge en oberoende lönsamhetsbedömning genom att jämföra en egen modellering i System Advisor Model (SAM) med offerter från två olika solcellsföretag. LÄS MER
5. Tillgången till skolbibliotek som tolkningsfråga. : En studie av hur grundskolerektorer tolkar skollagen och betydelsen det har för skolbiblioteksverksamheten.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : The purpose of this master's thesis is to contribute with knowledge about how elementary school principals interpret of the School Act chapter 2, section 36§, which states that students in primary school, primary special school, special school, Sami school, upper secondary school and upper secondary special school must have access to school libraries. It explores the school principals perceptions of how the school library contribute to the education structure of their school in general and how their interpretation of the law impacts how the library operation is designed. LÄS MER