Sökning: "MOOC platforms"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden MOOC platforms.
1. A comparison through heuristic evaluation of two MOOC platforms:Coursera and Udemy
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In recent years thousands of people worldwide have been using Massive open on- line courses (MOOCs) for various reasons, including career development and change, continuing education, lifelong learning, and training. MOOCs are free online courses that anyone can enroll in and are an affordable and flexible way to learn new skills, develop professionally, and provide quality educational experience across the globe. LÄS MER
2. Investigating MOOCs with the use of sentiment analysis of learners' feedback. What makes great MOOCs across different domains?
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Recently, distance education has become popular and has gotten much attention. Information and Communication Technology advances fostered distance learning creation and enabled individuals to participate in the education process via various web-based platforms and study entirely online. Thus, the notion of e-learning and distance learning emerged. LÄS MER
3. Digitalisation of learning and development : The impact of Massive Open Online Course platforms on the L&D role
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Despite the growing expectation on corporate Learning & Development (L&D) units to transform practices and roles and take a more strategic role to better meet the needs of lifelong learning and up- and reskilling in organizations, many fail to use technology such as Massive Open Online Course (MOOC) platforms that could support the shift. The aim of this study is to provide a better understanding of why those in L&D who are using MOOC platforms do so and what impact it has on the role of L&D. LÄS MER
4. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER
5. Persuasive design som redskap för beteendeförändring : En studie om studenters motivation till inlärning på MOOC-plattformar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka designprinciper på en MOOC-plattform som kan anses ha en positiv påverkan på motivationen till studenters beteendeförändringar inom en lärandemiljö. Detta genom att jämföra funktioner på MOOC-plattformen Sololearn med designprinciper från ramverket Persuasive Systems Design Model (PSD). LÄS MER