Sökning: "MQ Marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden MQ Marknadsföring.
1. Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT-2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Julia Kron, Anna Karin Persson & Jenny Winqvist Handledare: Cecilia Fredriksson & Christian Fuentes Nyckelord: grön marknadsföring, hållbarhetsstrategier, värde Problem: då samhällsansvar har blivit väsentligt för företag är det många verksamheter som hävdar att de arbetar proaktivt med miljöfrågor. Problemet är dock att det inte är enkelt att se eller förstå hur företag arbetar med hållbarhet. LÄS MER
2. företagsstudie av MQ
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Vi har undersökt hur MQ arbetar med säljteknik, butikskommunikation och marknadsföring för att gynna sin försäljning i butik och för att få kunden att komma tillbaka. ... LÄS MER
3. Vill du bli medlem? En studie av kundklubbar som konkurrensverktyg inom konfektionsbranschen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I dagsläget har flertalet modeföretag valt att fokusera på kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. Stor vikt läggs vid att skapa stabila och långvariga relationer med sina kunder, för att på lång sikt utveckla ömsesidiga värden samt konkurrenskraft på marknaden. LÄS MER
4. Extern marknadskommunikation : Uppfattas företagets budskap rätt av målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : En ekonomisk utveckling har skett på marknaden under de senaste åren där människan gått från att endast köpa det nödvändigaste till att idag köpa mer än vad som behövs. Samtidigt massproduceras produkter till att det blir ett överskott på marknaden, vilket leder till låga priser och större konkurrans där olika medel används. LÄS MER
5. Känd eller okänd : En kvantitativ studie av MQ:s Urban kampanjer
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : För företag i det moderna samhället är nyckeln till framgångsrik marknadsföring en förmåga att kunna sälja in produkter, tjänster och budskap och att kunna göra det på ett sådant vis att de sticker ut ur mängden bland andra företag som syftar till att göra samma sak. Ett sätt att uppnå detta är genom att använda sig av kända människor för att lyfta fram det som marknadsförs. LÄS MER