Sökning: "MULTIMEDIA I UNDERVISNINGEN"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden MULTIMEDIA I UNDERVISNINGEN.

  1. 1. Att navigera i oändliga informationsflöden : En kvalitativ studie om lärares syn på, och undervisning i informationsnavigering i tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julian Lehr; Paulina Thorsell; [2023]
    Nyckelord :Informationsflöden; källkritik; informationsnavigering; kritiskt tänkande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare i tidiga skolåren arbetar för att utveckla elevers förmågor att navigera i informationsflöden. Studien utgår från en forskningsöversikt av Skolforskningsinstitutet om källkritik och kritiskt tänkande. LÄS MER

  2. 2. Gympa på skärmen : En kvalitativ studie om IKT-stöd i undervisning i idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Adnan Herco; [2017]
    Nyckelord :IKT; idrott och hälsa; undervisning; interaktiva spel; multimedia;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka elevernas upplevelser och erfarenheter av IKT-stöd i undervisningen i idrott och hälsa och hur användningen av IKT bidrog till deras lärande. Den metod som användes i studien var kvalitativa intervjuer genom stimulated recall och nio elever från en högstadieskola intervjuades. LÄS MER

  3. 3. Vad krävs av interaktiva läromedel? En studie av de interaktiva läromedlens användbarhet och krav ur ett intressent –och producent perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Andersson; [2017]
    Nyckelord :Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; interaktion; multimedia;

    Sammanfattning : E-learning är en undervisningsmetodik som blir allt vanligare att i utbildningssammanhang.Detta då datorer och interaktiva läromedel successivt integrerats i skolmiljön, både som ettpedagogiskt verktyg men också som komplement till den traditionella undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Film, ett läromedel? : Hur ett antal lärare ser på användandet av film i engelskundervisningen

    M1-uppsats, Institutionen för språkstudier

    Författare :Elin Tjäder; [2014]
    Nyckelord :multimediala verktyg; film; läromedel; engelska; undervisning och motivation.;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om hur ett antal lärare använder film och andra multimediala verktyg i engelskundervisningen. En del i undersökningen berör de tillfrågade lärarnas hänvisningar till styrdokumenten och de olika delar av läroplanen de väljer att citera. LÄS MER

  5. 5. ¿Ayuda el uso de canciones y videos al aprendizaje del vocabulario en la clase de E/LE? Una comparación entre dos grupos del aprendizaje de vocabulario

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Gunilla Carter; [2013-11-05]
    Nyckelord :spanska; multimedia; motivation; kreativa aktiviteter; undervisning; español; multimedia; motivación; actividades creativas; enseñanza;

    Sammanfattning : Lärarens sätt att undervisa har en central roll för elevernas motivation och lust att lära. Mycket tyder på att elevernas förmåga att lära sig är beroende av en varierad undervisningsmiljö som tilltalar flera av deras sinnen. Olika individer gynnas på olika sätt av att ta till sig ny information. LÄS MER