Sökning: "Madeleine Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Madeleine Andersson.

  1. 1. Det är roligt att ta selfies : En kvantitativ studie om Facebook-användares användande av selfies

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Andersson; Evelina Utter; [2019]
    Nyckelord :Selfies; användande; posering; sociala plattformar; sociala faktorer;

    Sammanfattning : I denna uppsats ville vi ur ett användarperspektiv se hur selfien används. Syftet blev därmed att undersöka hur Facebook-användare definierar och använder selfies. Vi ville även se om det finns några likheter och/eller skillnader mellan ålder, kön och utbildning. LÄS MER

  2. 2. #relationship : En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Hedda Liljegren; Madeleine Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Instagram; småföretagare; kundrelationer;

    Sammanfattning : Titel: #relationship - En kvalitativ studie om småföretagares relationsbyggande på Instagram Datum: 2019-05-20 Nivå: Kandidatuppsats inom företagsekonomi, 15 hp Författare: Hedda Liljegren och Madeleine Lindgren Handledare: Navid Ghannad Examinator: Svante Andersson Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Instagram, småföretagare, kundrelationer För småföretagare med begränsade resurser kan det, i takt med att digitaliseringen och sociala medier ökar, vara svårt att nå ut med den marknadsföring man önskar och det redan tuffa marknadsklimatet blir ännu tuffare. Den tidigare bristfälliga forskningen leder oss in på syftet “att undersöka och bidra med förståelse kring vilka aspekter som är viktiga för små företag, vars primära säljkanaler är fysiska butiker, för att kunna bygga relationer till befintliga och potentiella kunder via organiska inlägg på Instagram”. LÄS MER

  3. 3. Driftmodellering av saltvattenbatteri för kapning av effekttoppar : för en förskoleverksamhet i Uppsala

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Hilda Andersson-Gran; Albin Björn; Sonja Winning; Judith Bösenecker; Gunnel Ersdotter; Madeleine Karlberg; David Norell Helmsjö; [2019]
    Nyckelord :effektbrist; programmering; energilager; elnät; PLC;

    Sammanfattning : There is a power deficit in Uppsala's power grid. Municipal companies have an obligation to contribute with solutions to the power deficit. Skolfastigheter AB have therefore installed an environmentally friendly salt water battery in one of their properties. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar patientens följsamhet tillkompressionsbehandling av venösa bensår – Enlitteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad; Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Madeleine Andersson; Catrine Forslund; [2019]
    Nyckelord :Adherence; compression treatment; factors; patient; venous leg ulcers; Faktorer; följsamhet; kompressionsbehandling; patient; venösa bensår;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förekomsten av venösa bensår hos den vuxna befolkningen i EU-länderna uppskattas vara mellan 490 000 upp till 1,3 miljoner personer. Den viktigaste behandlingen för att förebygga recidiverande bensår är kompressionsstrumpor. LÄS MER

  5. 5. E-lärande som system

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Madeleine Andersson; Josefin Niklasson; Wendela Zedendahl; [2019]
    Nyckelord :E-Learning; E-Lärande; Virtual Learning Environment; Learning Management System; Informations- och kommunikationsteknologi; Kandidatuppsats; Utbildning; Undervisning; Universitet; Lärplattform; Motivation; ARCS-model; Digitalisering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vår avsikt med denna undersökning är att presentera eventuella utmaningar med e-lärandesystem och hur dessa utmaningar kan bemötas. E-lärande är ett kraftfullt redskap för att förmedla information och kunskap till studenter. LÄS MER