Sökning: "Madeleine Hultén"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Madeleine Hultén.

  1. 1. Marknadsföring på språng : En komparativ studie om hur löplopps marknadsföring kan referera till människans fem sinnen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Madeleine Siggelin Alstermark; Sofia Paasila; [2017]
    Nyckelord :emojis; event marketing; hashtags; marketing; perception; running; running events; senses; sensory marketing; emojis; eventmarknadsföring; hashtags; löpning; löpevents; marknadsföring; perception; sinnen; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att den ska öka förståelsen kring hur referenser till människans fem sinnen kan se ut i marknadsföring av löplopp. Tidigare studier menar att det är svårt, om inte omöjligt, att stimulera vissa av dessa sinnen via sociala medier vilket också väcker ett intresse för hur företag arbetar för att komma i kontakt med dessa sinnen? Undersökningen fokuserar på fem löplopps marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. I en ny allmänhets tjänst : - En studie om Public Service i ett förändrat medielandskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Sara Marklund; Hanna Haeggström; Madeleine Olsson; [2008]
    Nyckelord :Public service; medium; new media; media industry; audience; non commercial activity; TV; Internet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: The new Public Service Authors: Hanna Haeggström, Sara Marklund, Madeleine Olsson Level: Bachelor thesis in Media and Communications Studies Supervisor: Olof Hultén Location: School of Communication and Design, University of Kalmar, spring 2008 Language: Swedish Number of pages: 55 There is an ongoing change of the media industry where new types of media emerge as a result of technological advancements. The audience and their use of the media have changed where available range has expanded while the size of the audience has remained the same. LÄS MER