Sökning: "Madeleine Larsson"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden Madeleine Larsson.

  1. 21. Med fokus på målen- En läromedelsgranskning om elevers möjligheter att nå målen i geometri och rumsuppfattning

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Cecilia Larsson; [2011]
    Nyckelord :centralt innehåll; konceptuellt lärande; kunskapsk;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med vår undersökning är att ta reda på huruvida läromedlet Mästerkatten med tillhörandelärarhandledningar ger eleverna möjlighet att nå målen i geometri och rumsuppfattning. Våra huvudfrågor är:1. Skiljer sig kursplanen i matematik, i Lpo94, mot den i Lgr11 gällande geometri och rumsuppfattning?. LÄS MER

  2. 22. Retoriken i estetiken : En retorisk analys av prisbelönta reklamannonser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Madeleine Larsson; Therése Leong; [2011]
    Nyckelord :printed advert; rhetoric; visual rhetoric; Guldägg; Clio Award; pathos;

    Sammanfattning : This thesis is a qualitative study in which 12 award-winning printed adverts, awarded with either a Swedish “Guldägg” or an international Clio Award, have been analyzed from a rhetorical perspective. Visual rhetorics were used to analyze the adverts in order to expose the rhetorical concepts and to find out whether the rhetorical concepts represented in the Swedish adverts are the same concepts represented in the international adverts. LÄS MER

  3. 23. "How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market" -a case study of Swedish high-quality design brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Samsson; Madeleine Larsson; Emilie De Craene Johansson; [2010]
    Nyckelord :country-of-origin; country image; brand identity; brand associations and internationalisation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: “How to use country-of-origin as a potential success factor when strengthen a brand on a foreign market” -a case study of Swedish high-quality design brands Date of the seminar: 2010-06-03 Course: BUSM08. Degree Project in International Marketing and Brand Management Authors: Emilie de Craene, Madeleine Larsson and Charlotta Samsson Advisor: Ulf Elg Keywords: country-of-origin, country image, brand identity, brand associations and internationalisation. LÄS MER

  4. 24. En studie om hur kvinnor som varit sjukskrivna för utmattningssyndrom upplevt sin behandling

    M1-uppsats, Akademin för hälsa och arbetsliv

    Författare :Madeleine Jerfström; Elin Larsson; [2010]
    Nyckelord :burnout; treatment; stress; utmattningssyndrom; behandling; stress;

    Sammanfattning : I studien undersöks hur kvinnor som varit sjukskrivna för utmattningssyndrom upplevt den behandling de fått. Studien är en kvalitativ undersökning som har baserats på fyra semistrukturerade intervjuer. Dessa är gjorda i en mellanstor svensk kommun där undersökningsgruppen bestod av fyra kvinnor. Kvinnorna valdes ut med hjälp av kontakter. LÄS MER

  5. 25. Att utveckla en kurs i miljösäkrade inköp

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Madeleine Larsson; [2009]
    Nyckelord :Sustainable Development; Education for Sustainable Development; qualitative research interview; adult education; contextualisation; Hållbar utveckling; lärande för hållbar utveckling; kvalitativ forskningsintervju; vuxenutbildning; kontextualisering;

    Sammanfattning : Today we see a growing need and interest in working towards sustainable development. To be able to contribute to a sustainable development as individuals/business we need to emphasize the importance of education and contextualisation that learning occurs in a sense that is relevant to the learner. LÄS MER