Sökning: "Madeleine Nordström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Madeleine Nordström.
1. “Until I see that I have water, I am never free”: Gendered experiences of water scarcity : A case study from Gburimani, Northern Ghana
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Access to water is essential for every aspect of human life. Lack of water is a huge burden for people in low- and middle-income countries, directly linked to poverty, and considered a severe violation of human rights. LÄS MER
2. Den ojämna fördelningens konsekvenser : En kvalitativ studie om sambandet mellan obetalt arbete, förvärvsarbete och stress
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Under den senare halvan av 1900-talet och fram till idag har kvinnors möjlighet att delta i arbetslivet ökat markant i Sverige. Till stor del har detta skett med anledning av de olika reformer som införts gällande föräldraförsäkring samt satsning på barnomsorg. LÄS MER
3. Marknadsföring på språng : En komparativ studie om hur löplopps marknadsföring kan referera till människans fem sinnen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att den ska öka förståelsen kring hur referenser till människans fem sinnen kan se ut i marknadsföring av löplopp. Tidigare studier menar att det är svårt, om inte omöjligt, att stimulera vissa av dessa sinnen via sociala medier vilket också väcker ett intresse för hur företag arbetar för att komma i kontakt med dessa sinnen? Undersökningen fokuserar på fem löplopps marknadsföring. LÄS MER
4. Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet Seminariedatum: 4 juni 2010 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, FÖA300, 15 hp Författare: Isabelle Andersson, Rebecca Nordström och Madeleine Wikström Handledare: Carl G Thunman Nyckelord: Mälardalens högskola, utbildningsprogram med ekonomiinriktning, högskolor och universitet, studentens utbildningsval, marknadsföring, sociala medier Syfte: Syftet med uppsatsen är att presentera och beskriva en ny modell för marknadsföring av utbildningsprogram med ekonomiinriktning vid högskolor och universitet, samt en strategi för hur modellen praktiskt kan tillämpas av marknadsförare vid Mälardalens högskola. Metod: För att uppnå syftet samlades vetenskaplig information in, en för- respektive huvudundersökning genomfördes och all den insamlade informationen analyserades. LÄS MER