Sökning: "Madeleine Sällström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Madeleine Sällström.

  1. 1. Navigating Neurodiversity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nora Corinna Scheidler; Madeleine Sällström; [2022]
    Nyckelord :Neurodiversity; Diversity; Inclusion; Management; Diversity Management; Engagement; Business and Economics;

    Sammanfattning : In the last few decades, the neurodiversity movement has fought for the wider acceptance and destigmatization of previously pathologized neurological conditions, such as autism, attention deficit hyperactivity disorder, dyspraxia, dyslexia, dyscalculia, and Tourette syndrome. Increased recognition of the unique skills possessed by neurodivergent individuals, combined with the pressure to take on social responsibility, has increased organizations' desire to hire neurodivergent employees. LÄS MER

  2. 2. Robotic Process Automation as an administrative aid: The utilization of RPA to manage supporting business processes for self-employed craftsmen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Andreas Drotth; Madeleine Sällström; [2019]
    Nyckelord :Robotic Process Automation; Efficiency; Supporting Business Processes; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Technological advancements continue to drive changes in our modern society. To keep up with these changes, it is of utter importance to stay competitive, whilst remaining flexible enough to be prepared for future changes. LÄS MER

  3. 3. Förskolan - en könsdiskurs i förändring : Förskollärarens tolkning och implementering av uppdraget att motverka traditionella könsroller

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Madeleine Adervall; Astrid Sällström; [2018]
    Nyckelord :förskollärare; könsroll; genus; diskurs; diskursanalys; dikotomi; könsneutralitet; socialkonstruktionistiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur förskollärare beskriver traditionella könsroller men också om det i deras beskrivningar går att urskilja olika diskurser och i så fall vilka. Då vi utgår från ett socialkonstruktionistiskt perspektiv är förskollärarnas beskrivningar viktiga för att förstå de diskurser som inom förskolans verksamhet skapas rörande könsroller, då dessa i sin tur påverkar vilka normer och värderingar de barn som där vistas tar till sig och för vidare. LÄS MER