Sökning: "Magic! 1–3"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Magic! 1–3.

  1. 1. Är det möjligt att generera överavkastning genom systematisk värdeinvestering? : En studie om ”The Magic Formula” på den svenska aktiemarknaden.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cavallin Johan; Edvin Raiend; [2021]
    Nyckelord :Värdeinvestering; The Magic Formula; Effektiva marknadshypotesen; överavkastning; Carthart Fyrfaktormodell; svenska aktiemarknaden; marknadsanomalier.;

    Sammanfattning : Är det möjligt att överprestera aktiemarknaden genom investeringsstrategier eller bör den långsiktigeinvesteraren följa indexportföljen? I denna studie appliceras Joel Greenblatts investeringsstrategi ”TheMagic Formula” på den svenska aktiemarknaden under åren 2000-2020. Strategin bygger på systematiskvärdeinvestering där nyckeltalen Return On Invested Capital (ROIC) och Earnings Yield (EY)kombineras för att hitta undervärderade bolag med god resultateffektivitet. LÄS MER

  2. 2. Three is the magic number, or is it? : Payment facilitators and their role in modernized value propositions

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Erik Mellring; Mikaela Stalén; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; value proposition; value; payment intermediary; customer relationship management;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to explain and to create an understanding how incorporating an external actor to administer payment services has an effect on the value propositions offered to the consumer. Design/methodology/approach - The study adopts a qualitative approach, since the purpose is to explain and gain understanding about how incorporating an external actor to administer payment services has an effect on the value propositions offered to the consumer. LÄS MER

  3. 3. The Magic to Change Cinderella´s Glass Slipper - A qualitative Study of breaking the norm preserving gender inequalities in the construction industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wiebke Müller; Erika Gräns; [2016]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The Magic to Change Cinderella´s Glass Slipper: A qualitative study on breaking the norm preserving gender in the construction industry Authors: Erika Gräns & Wiebke Müller Supervisor: Sverre Spoelstra Submission Date: 20th of May 2016 Keywords: Gender Inequalities, Norm, Horizontal Segregation, Glass Ceiling, Glass Slipper, Ideal Worker, Occupational Identity Purpose: The purpose of this study is to provide insights on how organizational norms maintain gender inequalities within masculine organizations. Research Question: How do employees of BM Construction group perceive gender inequalities? Methodology: Following an interpretive paradigm, we explored in-depth the perception of gender inequalities at BM Construction Group, Sweden. LÄS MER