Sökning: "Magic! 1-3"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Magic! 1-3.

  1. 1. Investigation of Physical Stability of Baobab Pulp Emulsion – for Food Application

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Nguyen Tu Linh Lam; Shenghongyi Zhu; [2021]
    Nyckelord :baobab fruit pulp; emulsion physical stability; plant-based sauce; food technology; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Background and objectives Baonaise is a novel plant-based savoury sauce. Baonaise sauce base (BSB) is produced from baobab fruit pulp. Creaming and phase separation were observed in Baonasie from previous studies at the company. LÄS MER

  2. 2. Investigation of Physical Stability of Baobab Pulp Emulsion – for Food Application

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Shenghongyi Zhu; Nguyen Tu Linh Lam; [2021]
    Nyckelord :baobab fruit pulp; emulsion physical stability; plant-based sauce; food technology; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Background and objectives Baonaise is a novel plant-based savoury sauce. Baonaise sauce base (BSB) is produced from baobab fruit pulp. Creaming and phase separation were observed in Baonasie from previous studies at the company. LÄS MER

  3. 3. I linje med läroplanen? : En kvalitativ innehållsanalys av det engelska läromedlet Magic! 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Erica Cordy; [2019]
    Nyckelord :Magic! 1-3; textbooks; constructive alignment; curriculum theory; Magic! 1–3; läromedel; konstruktiv länkning; läroplansteori;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to answer whether the teaching material Magic! 1 – 3 can be used without complementary material to convey the subject content and the didactic elements presented as central in the curriculum. The questions the study aims to answer are how well Magic! 1 – 3 is in line with the curriculum's central content and whether it can be used in teaching without complementary teaching material. LÄS MER

  4. 4. Magic!, Learn English och den muntliga kommunikativa förmågan : En litteraturgranskning och jämförelse av två läromedel i ämnet engelskamed fokus på hur de främjar den muntliga kommunikativa förmåganhos yngre elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Amanda Lundberg; Emilia Tollbom Lindh; [2018]
    Nyckelord :EFL; läromedel; muntlig kommunikation; yngre elever;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur två förlagsutgivna läromedel för ämnet engelska i Sverige bidrar till att stimulera elevers muntliga kommunikativa förmåga, samt hur de två läromedlen förhåller sig till varandra utifrån denna aspekt. En enkätundersökning ligger till grund för vår litteraturstudie, där fokus har varit att bilda oss en uppfattning om vilka förlagsutgivna läromedel i ämnet engelska som förekommer för årskurserna 1-3. LÄS MER