Sökning: "Magisteruppsats varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Magisteruppsats varumärke.

  1. 1. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Do They Really Car(e) : The greening of the brand: the case of Volvo Cars in Sweden 1972 to 2014

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Ekonomisk historia

    Författare :Mattias Näsman; [2015]
    Nyckelord :Economic History; branding; Volvo; car industry; greening; environment; emissions; auto-industry; Swedish car fleet; pioneering advantage;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats i ekonomisk historia har som syfte att utforska varför den svenska bilparken är mer bränslekrävande än genomsnittet i Europa, samt att identifiera de historiska processer som påverkat formandet av den svenska bilparken. Tidigare miljöinriktad forskning inom ekonomisk historia har fokuserat på strukturomvandling och institutionell förändring inom industri- och hushållssektorn. LÄS MER

  3. 3. Vad ledare anser om personligt varumärke : - En kvalitativ studie av det personliga varumärkets betydelse för ledarskap.

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Natalie Sepúlveda Moradinassab; [2014]
    Nyckelord :impact and communications; leadership; organizations; personal brand; ledarskap; organisation; personligt varumärke; påverkan och kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Magisteruppsats i ledarskap och hållbar utveckling, Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Datum: 2014-06-11 Författare: Natalie Sepúlveda Moradinassab Handledare: Lennart Bogg Titel: Vad ledare anser om personligt varumärke Problemformulering: Sedan decennier tillbaka har begreppet varumärke varit attraktivt och uppmärksammat. LÄS MER

  4. 4. Den Femte Positioneringsfällan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Cedergren; Malin Svensson; [2013]
    Nyckelord :varumärkespositionering; varumärkesidentitet; förändringsprocessen; positioneringsfällor; yngre och kvinnlig målgrupp; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Den Femte Positioneringsfällan SEMINARIEDATUM: 2013-05-28 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats i företagsekonomi 30 högskolepoäng (ECTS), FEKN90 FÖRFATTARE: Stina Cedergren och Malin Svensson HANDLEDARE: Jens Hultman Fem nyckelord: varumärkespositionering, varumärkesidentitet, förändringsprocessen, positioneringsfällor, yngre och kvinnlig målgrupp SYFTE: Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva vilka utmaningar ett företag kan ställas inför då de väljer att förändra sin varumärkesposition till att ytterligare inkludera den yngre och kvinnliga målgruppen. Vidare hur företag väljer att hantera och förhålla sig till tänkbara positioneringsfällor. LÄS MER

  5. 5. Det är tur vi inte är i samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Philip Persson Stiernswärd; Andreas Klingstedt; [2010]
    Nyckelord :celebrity endorsement; kändisreklam; varumärke; varumärkesbygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det är tur att vi inte är i ett samarbete med Tiger Woods - En studie om celebrity endorsement, val av celebritetet, effekter och dess risker. Författare: Andreas Klingstedt och Philip Persson Stiernswärd Utbildning & Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet för Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Handledare: Jörgen Eksell och Pia Valentin Rehncrona Problemformulering: En trend inom varumärkesarbete är att nyttja en celebritet för att förtydliga varumärkets image. LÄS MER