Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hur en digital verksamhet blir verklighet En systematisk litteraturstudie om digitala verktyg som stöd för lärande, utveckling och inkludering i förskolan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Beatrice Andersson; Magnus Thyselius; NIqie Johansson; [2023-10-19]
    Nyckelord :Digitala verktyg; digitalisering; IKT; inkludering; lärande; utveckling; förskola;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie har varit att kartlägga vad forskning säger om hur de digitala verktygen kan användas som ett stöd för barnens utveckling, lärande och inkludering i förskolan. Mer specifikt ville vi undersöka om det fanns några möjligheter och hinder kring arbetet med de digitala verktygen som stöd i förskolan och därmed hur implementeringen kan ske. LÄS MER

  2. 2. Ämnesinnehåll i den anpassade skolan : Att utmana elever med hjälp av Alternativ och Kompletterande Kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Magnus Andersson; Katarina Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Alternative and Augmentative Communication AAC ; Intellectual disability ID ; subject content; empirical and theoretical generalization; learning activity; sociocultural theory.; Alternativ och Kompletterande Kommunikation AKK ; Intellektuell funktionsnedsättning IF ; Ämnesinnehåll; empirisk och teoretisk generalisering; learning activity; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att beskriva hur Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK) används av lärare i den anpassade skolan för att främja elevers arbete med ämnesinnehåll, språkutveckling och kognition. Studien utgick från det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  3. 3. AI:s påverkan på framtida rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie om vilka möjligheter respektive risker som kan förekomma genom att implementera Artificiell Intelligens inom rekryteringsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Bella Andersson; Wilma Jörgensen; Clara Lönn; [2023]
    Nyckelord :Rekrytering; artificiell intelligens; AI; rekryteringsprocess; beslutsfattande; effektivisering;

    Sammanfattning : Datum:                                [2023-05-31]                      Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp                         Institution:                        Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet                    Författare:                        Bella Andersson         Wilma Jörgensen            Clara Lönn                                                (96/03/02)                  (01/01/01)                    (00/02/09)     Titel:                                  AI:s påverkan på framtida rekryteringsprocesser.  Handledare:                      Magnus Hoppe  Nyckelord:                        ’’Rekrytering’’, ’’Artificiell intelligens’’, ’’AI’’,  ’’Rekryteringsprocess ’’, ’’Beslutsfattande ’’, ’’Effektivisering’’. LÄS MER

  4. 4. Det kommer in någon form av magkänsla, och det låter ju inte riktigt klokt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Magnus Andersson; Alfons Nordlund; [2023]
    Nyckelord :Laborationsrapport; Fysikundervisning; Gymnasie; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : Several studies have discussed the importance of laboratory work in physics education and the many different areas of learning that this can contribute to. Most of these studies mention the laboratory report to be an essential part of these laboratory exercises. LÄS MER

  5. 5. Developing Skills Through Digital Project-Based Learning : Dual case study of Linköping University and WSP Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Magnus Jungerth; Louise Andersson; [2022]
    Nyckelord :Project-Based Learning; Project-Based Organizations; Skills Development; Digitalization; Knowledge Transfer; Covid-19; Higher Education; Remote Work; Impact; Project Competence; Tacit Knowledge; Explicit Knowledge; Motivation; Problem-Solving; Communication; Collaboration; Prioritization;

    Sammanfattning : The number of project-based organizations has increased in recent times, as has the teaching method of project-based learning. These two phenomena are related but little research has been conducted to examine the relationship between them, especially from a skills development perspective. LÄS MER