Sökning: "Magnus André"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Magnus André.

  1. 1. Svensk frikyrklighet och högerpopulism: immun eller mottaglig? : en jämförande idéanalys av evangelikal kristen opinionsbildning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :André Casselbrant; [2022]
    Nyckelord :Cas Mudde; right wing populism; populist radical right; populism; nationalism; Magnus Hagevi; religion and politics; free churches; evangelicalism; Dagen; Världen idag; Sändaren; opinion formation; Christian Democrats; Sweden Democrats; domestic politics; Cas Mudde; högerpopulism; högerradikal populism; populism; nationalism; Magnus Hagevi; religion och politik; frikyrkorörelser; evangelikalism; Dagen; Världen idag; Sändaren; opinionsbildning; Kristdemokraterna; Sverigedemokraterna; inrikespolitik;

    Sammanfattning : Is religion a vaccine against radical right populism? The opposite has often been taken for granted in many debates. This study tests the theory of religious immunity by examining three Swedish evangelical newspapers: Dagen, Världen idag and Sändaren. LÄS MER

  2. 2. Symfony vs Express: A Server-Side Framework Comparison

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Magnus Greiff; André Johansson; [2019]
    Nyckelord :PHP; JavaScript; Express.js; Symfony; Comparison; Performance; Framework; Node.js;

    Sammanfattning : Context Considering the rising popularity of Node.js and the fact that a very largepercentage of websites today are based on PHP, there is a need to understand thesimilarities and differences between these languages. LÄS MER

  3. 3. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER

  4. 4. Europeisk identitet: Rumänien och Turkiet En jämförande studie i EU-kommissionens och parlamentets identitetskonstruktion i samband med medlemskapsförhandlingarna till EU

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rasmus Ekstedt; Carl Magnus Sjögren; [2013]
    Nyckelord :EU-parlamentet; Turkiets anslutning; EU-kommissionen; tunn- och tjock identitet; köpenhamnskriterierna; europeisk identitet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Abstract Vår uppsats handlar om Turkiets medlemskapsförhandlingar med Europeiska unionen i EU- parlamentet och kommissionen 2011-2012. Mer specifikt handlar den här uppsatsen om den europeiska identitetskonstruktionen som sker inom EU. LÄS MER

  5. 5. Friskvård inom företag : Vilka effekter ger det på arbetsmotivation och stress?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :André Lidman; Magnus Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Friskvård; Stress; Motivation; Hälsa; Ekonomi;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Friskvård är något som blir allt mer etablerat inom svenska företag idag, mycket på grund av att sjukskrivningskostnaderna i företagen ökar. Människans kompetens ses alltmer idag som ett företags viktigaste resurs. LÄS MER