Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Hip-hop i grundskolan : Ett kulturellt fenomen som undervisningsinnehåll
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Detta är ett fenomenografiskt arbete som har undersökt hur musiklärare som undervisar i årskurs 7-9 på grundskolor i Stockholm upplever hip-hop som ett kulturellt fenomen. Data har samlats in genom fyra semistrukturerade intervjuer med fokus på följdfrågor för att fånga upp så många unika och spontana beskrivningar som möjligt. LÄS MER
2. “Vi smakar på orden tillsammans!” : En kvalitativ studie om tekniklärares undervisning för att främja ämnesspråket hos eleverna i teknikämnet i årskurs 1–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur lärare arbetar för att främja elevers förståelse för ämnesspråket i ämnet teknik i årskurserna 1–6. Studien inriktar sig därför på att undersöka vilka arbetssätt som läraren fokuserar på för att utveckla ämnesspråket samt hur läraren kan stötta eleven i ämnespråket. LÄS MER
3. Developing a modular, high-interaction honeypot using container virtualization
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : A significant increase of attacks combined with companies neglecting cybersecurity poses a problem for the ever-growing number of Internet-connected devices. With honeypot technology being an invaluable tool for understanding adversaries’ strategies, this project aims to develop a modular honeypot that is able to evolve. LÄS MER
4. Rockmusiker, övning & musikundervisning : En studie om musiklärarstudenter med bakgrund inom rockmusik, deras övningsvanor och upplevelse av formell musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Denna studie har undersökt tre musiklärarstudenter med en oskolad bakgrund inom rockmusik; deras övningsvanor och övningsmetoder, introduktion till musiken, upplevelse av musikundervisning, och syn på sin egen förmåga. Studien har genomförts med semistrukturerade intervjuer och tematisk analys. LÄS MER
5. Läsförståelse och identitet genom läsning : En litteraturstudie om skönlitteraturens möjligheter att utveckla läsförståelse och identitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna litteraturstudie belyser möjligheterna att använda skönlitteratur som ett verktyg för att utveckla elevers läsförståelse och identitet. I ett samhälle med sjunkande läsintresse och läsförmåga spelar skolan en allt större roll för att förmedla skönlitteraturens kraft. LÄS MER