Sökning: "Magnus Lagnevik"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Magnus Lagnevik.

  1. 1. Vad är service värt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Andersson; Josefine Jacobsson; Amanda Wirhed; [2016]
    Nyckelord :Service quality; price premium; flight industry; SERVQUAL; consumer behavior; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Vad är service värt? Seminariedatum: 2016-01-15 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Att undersöka sambandet mellan servicekvalitet och svenska flygresenärers vilja att betala en prispremie vid köp av flygresa. Metod: Med hjälp av kvantitativ metod och en deduktiv ansats där den kunskapsteoretiska ståndpunkten är positivistisk undersöks sambandet mellan servicekvalitet och prispremie. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER

  3. 3. Generation Y - modemedveten eller miljömedveten?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicole Johansson; Karin Mohlin; Emma Håkansson; [2015]
    Nyckelord :CSR; Fast-Fashion; Generation Y; ABC-model; consumer attitudes; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Generation Y - modemedveten eller miljömedveten? Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Emma Håkansson, Nicole Johansson & Karin Mohlin Handledare: Magnus Lagnevik Syfte: Studiens syfte är att undersöka ett urval av Generation Y vid Lunds Universitet utifrån ABC-modellen för att utläsa deras attityd till CSR-initiativ inom Fast-Fashion branschen. Genom detta hoppas vi kunna bringa en djupare förståelse för vikten av samhällsansvar hos Fast-Fashion företag och vilken inverkan det i sin tur har på slutkonsumenten. LÄS MER

  4. 4. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER

  5. 5. Insights on Brand Identity Creation of Start-ups in Business Incubators: An Exploratory Research Conducted in Sweden and Macedonia

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Noordhoorn; Aleksandar Joshevski; [2013]
    Nyckelord :Brand identity creation; entrepreneurship; business incubators; start-up; Sweden; Macedonia; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title Insights on Brand Identity Creation of Start-ups in Business Incubators: An Exploratory Research Conducted in Sweden and Macedonia Course BUSN 39 Degree Project in Global Marketing, Spring 2013 Authors Aleksandar Joshevski and Lucas Noordhoorn Supervisor Magnus Lagnevik Keywords Brand identity creation, entrepreneurship, business incubators, start-up, Sweden, Macedonia Research Questions In what way do start-ups that are part of business incubators located in Macedonia and Sweden create and build their brand identity? In what way do business incubators influence brand identity creation and building in startups that are located in Macedonia and Sweden? Purpose The purpose of this thesis is to conduct an exploratory study, in order to get a better understanding of brand identity relevance, creation and building across a diverse sample of countries and start-ups. Theory The theoretical framework of the thesis deals with three areas: Entrepreneurship, new ventures and start-ups; Brands, branding and related concepts; and Business incubators. LÄS MER