Sökning: "Magnus Palmqvist"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Magnus Palmqvist.

  1. 1. Upplevelsen av motivation hos svenska subelitidrottare : Sub-elitidrottares upplevelse av motivation under karriären och vid karriäravslutet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Magnus Pohjolainen; Mathias Palmqvist; [2019]
    Nyckelord :Sub-elite athletes; motivation; dropout; psychology needs; sports career; Sub-elitidrottare; motivation; karriäravslut; psykologiska grundbehov; idrottskarriär;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine the participants experienced motivation during subeliteathletes careers, as well at the end of their career. The purpose is also to disclosewhich factors that influenced their decision to end their career in sports. LÄS MER

  2. 2. Vilka personliga egenskaper är utmärkande för spelberoende indivder samt vilka konsekvenser medför ett spelberoende för individen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Madeleine Karlsson; Magnus Karlsson; Martin Palmqvist; [2007]
    Nyckelord :Addiction; Characteristics; Consequences; Pathological gambling;

    Sammanfattning : For many individuals gambling gives an opportunity for relaxation and social relations. The positive effects of gambling are for most individual’s considerable more than the negative effects. LÄS MER

  3. 3. Problemområden inom dagens redovisning för onoterade K2- bolag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Wiman; Magnus Pettersson; Marcus Palmqvist; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I takt med en ökad harmonisering inom EU har IFRS införts som en enhetlig redovisningsstandard för alla noterade bolag inom unionen. Onoterade bolag tillämpar nationella regler som gäller i respektive medlemsland. LÄS MER

  4. 4. Kritiska framgångsfaktorer för ett lojalitetsprogram

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Pettersson; Marcus Palmqvist; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Utvecklandet och införandet av lojalitetsprogram har allt sedan början på 1990-talet ökat konstant, med undantag för åren 2000-2003. Nämnda tidsperiod har inneburit en förändring av marknadsföringen, från en masskommunikation till den personliga kommunikation som sker via lojalitetsprogrammen idag. LÄS MER