Sökning: "Maida Hasanspahic"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Maida Hasanspahic.

  1. 1. Sustainable Fashion-practices, strategies, and meanings

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maida Hasanspahic; [2016]
    Nyckelord :sustainable fashion; sustainable fashion consumption; practice theory; ethnographic-inspired study; socio-cultural.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: Sustainable Fashion – practices, strategies, and meanings. Aim: To understand the practices and strategies of sustainable fashion consumers and the meanings that are being attached to the execution of sustainable fashion consumption. Methodology: This thesis is based on an ethnographic-inspired methodology to fulfill its aim. LÄS MER

  2. 2. Hur värdefullt är ett varumärke? : En studie om hur konsumentbaserad brand equity mäts

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maida Hasanspahic; Linn Sandström; Linnéa Eriksson; [2014]
    Nyckelord :brand; branding; brand equity; consumer-based brand equity;

    Sammanfattning : Abstrakt Syfte:Studiens syfte är att beskriva hur ett mätinstrument för att mätakonsumentbaserad brand equity ska utformas. Forskningsfråga:Vilka mätpunkter ska inkluderas vid mätning av konsumentbaserad brand equity? Metod:Då studien ämnar testa mätinstrumentet som skapats ur den befintliga litteraturen föllvalet på att genomföra en kvantitativ undersökning eftersom författarna avsågundersöka hur en stor mängd konsumenter uppfattar varumärken. LÄS MER