Sökning: "Maj Wikström"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Maj Wikström.

  1. 1. Fastighetsmäklarbranschens anseende : - Faktorer som påverkar allmänhetens förtroende för fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louise Uddströmer; Stéphanie Berndtsson; [2012]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Allmänheten; Förtroende; Faktorer; Lockpriser; Budgivning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Fastighetsmäklarbranschens anseende: - Faktorer som påverkar allmänhetens förtroende för fastighetsmäklare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Louise Uddströmer och Stéphanie Berndtsson Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2011– Maj Syfte: Huvudsyftet är att försöka komma med tänkbara lösningar på problemet med fastighetsmäklaryrkets dåliga förtroende och hur det och mäklarnas anseende skall kunna förbättras i framtiden. Delsyftet är att kartlägga de viktigaste faktorerna, som påverkar fastighetsmäklarkårens anseende bland allmänheten. LÄS MER

  2. 2. Facebook – en plattform för relationsmarknadsföring? : Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Illerbrand; Linnea Granberg; [2012]
    Nyckelord :Facebook. Relationship marketing. Customer dialog. Word – of- mouth. Relationship; Facebook; relationsmarknadsföring; kunddialog; word- of- mouth; relation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook - en plattform i relationsmarknadsföring? – Hur resesamordnare använder Facebook som hjälpmedel i sin relationsmarknadsföring. Nivå: C- uppsats i Företagsekonomi Författare: Linnea Granberg, Erika Illerbrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012 maj Syfte: Syftet med undersökningen är att kartlägga hur resesamordnare använder Facebook i sin relationsmarknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Projekt och ledarskap : En studie av ledarskap inom ett byggprojekt

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ivan Landos; Charlotte Berggren; [2012]
    Nyckelord :Projekt; projektledarskap; byggprojekt; partnering och kommunikation.;

    Sammanfattning : Titel: Projekt och ledarskap – En studie av ledarskapet inom ett byggprojekt Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotte Berggren & Ivan Landos Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2011 Maj Syfte: Byggbranschen jobbar i dagsläget mycket mot att öka sin marknadsanpassning. Detta pågrund av ökad konkurrens men även andra krav från hyresgäster och intressenter. LÄS MER

  4. 4. Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? : anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hanna Öberg; Maria Johansson; [2011]
    Nyckelord :Feedback; communication; change; corporate culture and employee development.; Feedback; kommunikation; förändring; företagskultur samt medarbetarutveckling.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Fyra timmar för att omvandla en negativ person till en positiv? – Anställdas upplevelser av utbildning i medarbetarutveckling.   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Maria Johansson & Hanna Öberg   Handledare: Per-Arne Wikström   Datum: 2011 – Maj   Syfte: Projektet ”Kompetensutveckling för varslade i Gävleborg” är ingången till denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER