Sökning: "Maja Rosen"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Maja Rosen.

  1. 1. Exploring the Possibilities of Replacing Mechanics with Magnets

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Maja Svensson; Matilda Rosén; [2020]
    Nyckelord :magnet; sensor; product development; 3D-printing; Sigma Connectivity; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis investigates the possibilities of implementing magnets for several functions in a knob. The project was carried out in collaboration with Sigma Connectivity. During a previous project at Sigma Connectivity, there occurred an interest in using mag-nets in a product called ”the knob”. LÄS MER

  2. 2. Interaktionens betydelse i köpupplevelsen : En studie om manliga medbesökares påverkan på kunder i kvinnoklädesbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Gunnarsson; Maja Rosén; [2015]
    Nyckelord :Accompanying male visitors; Interaction; Customer satisfaction and Shopping experience; Medbesökare; Interaktion; Kundtillfredsställelse och Köpupplevelse;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an understanding regarding the behaviour of accompanying male visitors in a women’s clothing shop. Further more, the ambition is to see how these behaviors affect the behavior of female customers and also how it affects the buying experience in that service landscape. LÄS MER

  3. 3. Sjuksköterskor och sjuksköterskestudenters attityder gentemot patienter som lider av fetma : En systematisk litteraturstudie

    M1-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Elin Engström; Maja Rosén; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Gör det rätt från början : En studie om framtagande och lansering av nya varumärken i enskilda företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Anrep-Nordin; Maja Lund; Malin Rosén; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv analysera och klargöra hur enskilda företag arbetar vid framtagande samt lansering av nya varumärken. Uppsatsen syftar också till att identifiera samt utvärdera likheter och skillnader i varumärkesbyggandeprocessen mellan olika företag. LÄS MER

  5. 5. Modebranschens ansvar : Om CSR och dess påverkan i inköpsarbetet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maja Wickman; Anna Rosén; [2010]
    Nyckelord :corporate social responsibility; CSR; inköp; inköpsprocess;

    Sammanfattning : Klimat- och miljöhänsyn, arbetsförhållanden, att de mänskliga rättigheterna efterlevs och välgörenhet är frågor som på senare år blivit alltmer omdiskuterade. Detta har skapat en ökad medvetenhet och kunskap och högre krav ställs på företag att agera ansvarsfullt inom dessa områden. LÄS MER