Sökning: "Major labels"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Major labels.

  1. 1. Content Marketing i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur majorbolag använder sociala medier i marknadsföringen av musik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Jansson; Max Nilsson; Felicia Oudin; [2021]
    Nyckelord :Content Marketing; Major labels; Social Media; Segmentation; Electronic Word of Mouth; Word of Mouth; Viral Marketing; Influencer Marketing; Targeting;

    Sammanfattning : Digitalization in the music industry and the emergence of social media, has created opportunities to reach more potential music consumers. Companies are increasingly integrating through visual media such as photos and videos into their social media marketing content. LÄS MER

  2. 2. Skivbolagens ledarskap : Majorbolagens ledarskap i den kreativa processen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Nordlund; Hallberg Oscar; David Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Leadership; the music industry; organizational structure; record label; organizational change; the creative process; entrepreneurship.; Ledarskap; musikindustrin; organisationsstruktur; skivbolag; organisationsförändring; den kreativa processen; entreprenörskap.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att göra en kartläggning av ledarskapets roll i den kreativaprocessen inom majorbolagens organisationsstrukturer, samt på vilka sätt ledarskapet styr denkreativa processen. Ledarskapets betydelse i den kreativa processen diskuteras kring olikasituationer samt omgivningen och dess krav som styr marknaden och dess förutsättningar. LÄS MER

  3. 3. A Missed Steak: A Study of the Value Added by Dynamic Best-before Labels

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ernest Björklund; Mattias Letellier; [2020]
    Nyckelord :Best-before dates; Best-before labels; Consumer perceptions; Dynamic best- before; Food waste; Innovation; Mature industries; Meat; Technology; Value chains; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : I mogna industrier prioriteras ofta verkningsgrad och processen snarare än själva produkten. Detta innebär att dessa industrier anpassar sig långsamt när de externa förhållandena skiftar. Exempel på sådan industri är Sveriges köttindustri. Denna präglas av stor klimatpåverkan, även stora mängder matsvinn. LÄS MER

  4. 4. Vinn mot svinn - En studie som belyser hur producenter kan hjälpa konsumenter att minska sitt omfattande matsvinn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lisa Erichs; Amelie Hansson; [2020]
    Nyckelord :matsvinn; datummärkning; förpackningar; livsmedel; producentansvar; förvaring; hållbarhetsdatum; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Nature has provided us with delicious and nutritious food for many years. It is estimated that one third of all edible food is wasted globally. This means a substantial loss of resources. Consumers are unaware of the great amount of avoidable food waste that is created from household consumption and the environmental impact it has. LÄS MER

  5. 5. How German consumers identify sustainable food products at the point of sale

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Matthieu Classen; Sarah Heggemann; [2020]
    Nyckelord :Sustainability; consumer behavior; point of sale; sustainable information; search process; evaluation process; sustainable food; retailers;

    Sammanfattning : The rise of sustainable food products in Germany highlights the desire of German consumers for food which was produced with respect to the three themes of sustainability, the environment, animal welfare and social aspects. Despite this development, previous research showed, that labels and claims used at the POS to promote sustainable food products, cause difficulties for consumers such as distrust or consumer confusion when searching and evaluating these products. LÄS MER