Sökning: "Major labels"

Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden Major labels.

  1. 11. Skivbolagens ledarskap : Majorbolagens ledarskap i den kreativa processen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Nordlund; Hallberg Oscar; David Pettersson; [2021]
    Nyckelord :Leadership; the music industry; organizational structure; record label; organizational change; the creative process; entrepreneurship.; Ledarskap; musikindustrin; organisationsstruktur; skivbolag; organisationsförändring; den kreativa processen; entreprenörskap.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att göra en kartläggning av ledarskapets roll i den kreativaprocessen inom majorbolagens organisationsstrukturer, samt på vilka sätt ledarskapet styr denkreativa processen. Ledarskapets betydelse i den kreativa processen diskuteras kring olikasituationer samt omgivningen och dess krav som styr marknaden och dess förutsättningar. LÄS MER

  2. 12. Öppen vetenskap : Hur vetenskap kan förstås utifrån ett förändrat samhälle

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Björn Fritz; [2021]
    Nyckelord :Open science; open research; open scholarship; new public management; research culture; library and information studies; political policy; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Modern science, as we today know it has its roots in Europe during the renaissance, philosophers then begun to form knowledge on the rules for how nature science should work in its quest in understanding the universe. The seventeenth century was also when scientific journals came into circulation, this represents a great leap in how science was communicated in contrast to earlier private correspondence directly between scholars. LÄS MER

  3. 13. Hållbarhetsaspekter i svenska livsmedelsmärkningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Food Science

    Författare :julia söderberg; [2021]
    Nyckelord :hållbarhet; planetära gränser; livsmedelsproduktion; märkning; konsument;

    Sammanfattning : Det krävs stora förändringar i matvanor, matsvinn och förbättringar av produktionsmetoderna för att uppnå hälsosam kost från hållbara livsmedelssystem som inte äventyrar planetens gränser. Hållbarhetsmärkningar kan ses som avgörande för att i tid ställa om våra livsmedelssystem. LÄS MER

  4. 14. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  5. 15. A Missed Steak: A Study of the Value Added by Dynamic Best-before Labels

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ernest Björklund; Mattias Letellier; [2020]
    Nyckelord :Best-before dates; Best-before labels; Consumer perceptions; Dynamic best- before; Food waste; Innovation; Mature industries; Meat; Technology; Value chains; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : I mogna industrier prioriteras ofta verkningsgrad och processen snarare än själva produkten. Detta innebär att dessa industrier anpassar sig långsamt när de externa förhållandena skiftar. Exempel på sådan industri är Sveriges köttindustri. Denna präglas av stor klimatpåverkan, även stora mängder matsvinn. LÄS MER