Sökning: "Make Buy decisions"
Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade orden Make Buy decisions.
16. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER
17. Underlying motives affecting an original equipment manufacturer’s make-or-buy decisions in the reverse-flow of electric vehicle batteries
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: Electric vehicles have been getting increasing attention due to their possibility to deliver multiple environmental, social, and health benefits. This has started a technological shift from the traditional combustion engine towards electric vehicle batteries. LÄS MER
18. Vidareutveckling av djurtransportbox : Produktutveckling och FEM-beräkning
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Konstruktion och produktutvecklingSammanfattning : Sigma Industry South AB i Jönköping är ett konsultföretag som hjälper Jönköpingsregionens produktionsbolag med olika uppdrag inom produktutveckling, industriell design, processteknik, beräkning, produktionssystem och projektledning. Husqvarna AB, Fagerhult, Thule Group och Saab AB är exempel på företag som hyr konsulter till uppdrag av Sigma i Jönköping. LÄS MER
19. Vad påverkar konsumenters val och gör en livsmedelsprodukt attraktiv? : en studie om livsmedelsval i Nya Zeeland
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka människors inställning till livsmedel de köper och var och hur de är producerade. Fokus var främst på ekologiska livsmedel, samt vad som motiverade konsumenterna i studien till ett visst köpbeslut. LÄS MER
20. ”När jag går in på Instagram så är inte min tanke att jag ska köpa något […] men så dyker det upp en rabattkod […]” : En kvalitativ studie om Instagrams influencers påverkan på konsumtion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : In today's digital society, social media has a major impact on consumers. A contributing factor to consumption via social media is the phenomenon of influencers. LÄS MER