Sökning: "Malin Abrahamsson"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Malin Abrahamsson.

  1. 1. Fritidshemsläraren i skolans värld : En vetenskaplig essä om maktrelationen mellan lärare i fritidshem och lärare i den obligatoriska skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Malin Abrahamsson; [2020]
    Nyckelord :after-school center; teacher; after-school teacher; compulsory school; power; power relationship; power imbalance; Bourdieu; theory of capital; Foucault; fritidshem; lärare; lärare i fritidshem; obligatorisk skola; makt; maktrelation; maktobalans; Bourdieu; kapitalteori; Foucault;

    Sammanfattning : The purpose of this scholarly essay is to gain an increased understanding of the power relationship between teachers in after-school centers and teachers in the compulsory school. The starting point for the essay is a story which deals with various self-experienced situations where an imbalance in power is perceived as particularly noticeable. LÄS MER

  2. 2. #Orosanmälan. En kvantitativ studie av socialarbetares erfarenheter av sexuellt våld

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Maja Abrahamsson; Malin Engström; [2018-10-29]
    Nyckelord :#metoo; #orosanmälan; social work; sexual violence; sexual abuse; testimonies; socialt arbete; sexuellt våld;

    Sammanfattning : The aim for this study was to research testimonies given from Swedish social workers on their experiences of sexual violence given under #orosanmälan, focusing on the different types of sexual violence experienced, the relationship between the victim and the perpetrator, and the reactions on the violence coming from the surroundings such as witnesses and coworkers. #Orosanmälan is a specific hashtag for the social work field, stemming from the #metoo-movement, and grew to include over 11,000 members in its Facebook group after coming about in the fall of 2017. LÄS MER

  3. 3. Värdeinvestering – en hållbar strategi för överavkastning? : Ett test av investeringsstrategin F_SCORE på värdeaktier med hög book-to-market kvot

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Isak Abrahamsson; Malin Karlsson; [2018]
    Nyckelord :The efficient market hypothesis; value investing; value stocks; book-to- market ratio; fundamental analysis; anomaly; behavior finance; risk; F_SCORE; Effektiva marknadshypotesen; värdeportfölj; värdeaktie; book-to-market; fundamental analys; anomalier; beteendefinans; risk; F_SCORE;

    Sammanfattning : Syfte: Det huvudsakliga syftet är att testa om Piotroskis F_SCORE tillämpat på aktier med hög book-to-market kvot kan överavkasta marknadsportföljen samt, som en konsekvens av detta, undersöka vilken grad av marknadseffektivitet som föreligger. Det sekundära syftet är att tillföra ett kunskapsbidrag till företagsledare om relevansen i book-to-market kvoten. LÄS MER

  4. 4. ”Mm..ah..jajaja, jag lyssnar!” En kvalitativ studie om språkliga könsskillnader i två svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Johansson Fager; Matilda Abrahamsson; [2016-09-08]
    Nyckelord :Alex och Sigge; podcast; genus; sociolingvistik; språkskillnader; medielogik; medium; Hannah och Amanda;

    Sammanfattning : Titel: ”Mm.. ah.. LÄS MER

  5. 5. Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Abrahamsson; Florence Valtersson; [2014]
    Nyckelord :brand; CBBE; consumers; customer value; flagship stores; hedonic; image; marketing; practical; retail; social; strategy.; CBBE; detaljhandel; flaggskeppsbutiker; hedonisk; image; konsumenter; kundvärde; marknadsföring; praktisk; social; strategi; varumärke.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store. LÄS MER