Sökning: "Malin Cederholm"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Malin Cederholm.

  1. 1. Flera roller, ett framträdande En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nina Cederholm; [2016-09-08]
    Nyckelord :respons; Goffman; Facebook; Facebook-användare; roller; heterogen publik; publikåtskillnad; region; interaktion;

    Sammanfattning : Titel Flera roller, ett framträdande – En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik Författare Nina Cederholm Program Medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs Universitet Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, 15hp Nivå Kandidat Termin Vårterminen 2016 Handledare Malin Sveningsson Kursansvarig Malin Sveningsson Examinator Marie Grusell Sidantal 30 sidor Antal ord 16795 ord Syfte Syftet med studien är att undersöka hur Facebook-användare reflekterar över och hanterar sin heterogena publik på Facebook. Metod och Material Sju kvalitativa respondentintervjuer Huvudresultat Denna studie visar att intervjupersonerna upplever sig ha blivit mer restriktiva i delandet av privat information, samt med vilka de accepterar som vänner på Facebook. LÄS MER

  2. 2. Att leva som en triangel bland fyrkanter : Omgivningens påverkan på människor med alkohol-och narkotikaberoende

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för socialpedagogik och sociologi

    Författare :Malin Cederholm; Emmie Hansson; [2014]
    Nyckelord :stigma; self-image; deviation; the environmental impact and community; stigma; självbild; avvikelse; utanförskap; omgivningens syn och gemenskap;

    Sammanfattning : I denna studie är syftet att undersöka och analysera personer som haft ett alkohol- och/eller narkotikaberoende, när det gäller deras uppfattning och upplevelse av omgivningens syn på dem och deras dåvarande missbruk. Vidare vill vi belysa och analysera om och i så fall på vilket sätt denna syn påverkat dem, i förhållande till deras missbruk. LÄS MER

  3. 3. Strategier som påverkar cancerpatienters hopp

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för hälsa

    Författare :Malin Cederholm; Maria Lindblom; [2011]
    Nyckelord :Hopp; cancerpatienter; strategier; vårdrelation; sjukvårdspersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige diagnostiserades 54 000 maligna cancerfall år 2009, och cancer är en av de vanligaste dödsorsakerna. Att insjukna i cancer innebär en förändring i tillvaron och att livet hotas, då är hopp en viktig del i människans liv. LÄS MER

  4. 4. Det handlar inte om att vara först utan om att vara bäst- en studie om innovationsutveckling i tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Wallerborn; Tanja Lundvall; Evelina Olsson; [2009]
    Nyckelord :tjänstelogik; tjänsteföretag; tjänsteinnovation; värdenätverk; organisatoriskt lärande; kundlojalitet; kundvärde; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Det handlar inte om att vara först utan om att vara bäst – en studie om innovationsutveckling i tjänsteföretag Utbildning: Service Management, Magisteruppsats Författare: Tanja Lundwall, Evelina Olsson och Malin Wallerborn Handledare: Erika Andersson Cederholm och Filippa Säwe Problemformulering: Större delen av dagens forskning om innovationsutveckling är anpassad efter industriföretagens förutsättningar. I samband med tjänstesektorns starka tillväxt och ökade betydelse för den svenska ekonomin krävs emellertid ett annat fokus som i större utsträckning tar utgångspunkt i tjänstelogikens karaktärsdrag. LÄS MER

  5. 5. Dagens moderna resekund - en studie i informationssöknings- och bokningsbeteende

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Olsson; Caroline Svanberg; [2008]
    Nyckelord :resebranschen; resebyråer; e-handel; kommunikationskanaler; köpprocess; turisttypologier och informationssökningsbeteende; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Den moderna resekunden En studie i informationssöknings- och bokningsbeteende Författare: Malin Olsson och Caroline Svanberg Handledare: Erika Andersson Cederholm och Maria Månsson Problem- Mycket av forskningen kring resebranschens olika kommunikations- beskrivning kanaler antar researrangörernas perspektiv och behandlar omtalade ämnen såsom den fysiska resebyråns överlevnad i ett alltmer virtuellt samhälle. Vi upplever att det behövs undersökningar som ställer kunden i fokus och studerar de bakomliggande faktorer till hur kunder väljer att dels samla in information inför sitt köp av resa och dels utföra den faktiska bokningen. LÄS MER