Sökning: "Malin Fagerström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Malin Fagerström.
1. Autonomous Sensory Meridian Response and State-Trait Anxiety in Adults
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) is a rapidly emerging but understudied sensory concept which according to earlier studies can help relieve symptoms of for exampledepression, anxiety, pain and stress while creating feelings of relaxation. The experience begins with a triggering audio or audio-visual stimulus which causes a physical reaction described as a tingling sensation beginning at the back of the head and further towards the periphery of the body. LÄS MER
2. Kvartalsvisa resultatmönster : En studie av svenska börsnoterade bolags tendenser till resultatmanipulering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats studeras svenska börsnoterade bolags tendenser till resultatmanipulering. I uppsatsen undersöks huruvida kvartalsvisa resultatmönster kan indikera förekomsten av resultatmanipulering. LÄS MER
3. Kommunikationen mellan revisorer i svenska internationella koncerner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Kommunikationen mellan revisorer i svenska internationella koncerner Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Sandra Karlsson och Malin Karlsson Handledare: Arne Fagerström Datum: 2014 Syfte: Studiens syfte är att förklara och skapa förståelse för hur rapporteringen sker mellan huvud- och dotterföretagsrevisorer i svenska internationella koncerner. Vidare studeras även vilka faktorer som påverkar rapporteringen och kommunikationen mellan huvud- och dotterföretagsrevisorer samt varför dessa faktorer påverkar rapporteringen och kommunikationen. LÄS MER
4. Populärkulturens betydelse för läs- och skrivlärandet i förskolan : en intervjustudie med 9 pedagoger
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur populärkultur kunde användas i läs – och skrivlärande på förskolan, då populärkultur är en stor del av barnens vardag i dagens samhälle. Syftet var även att undersöka hur pedagogerna bemötte barnens intresse för populärkultur och på vilket sätt det var möjligt att använda sig av populärkultur i en lärandesituation på förskolan. LÄS MER